Senaste material av AABack2ARN

  1. AABack2ARN

    Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

    Om man förlänger SEN status till det facila priset 2500 EUR, får man då också två ytterligare eVouchers?
  2. AABack2ARN

    Businessclass.se loungen 2025

    Det var definitivt Pommery Lousie för en månad sedan. Undrar vilken årgång det var då? God var den oavsett
  3. AABack2ARN

    Ombokad utan lounge?

    Nu vet vi ju inte beläggningen på SAS-kärran men känns som att kanske 100 borde bokats om till andra flyg? Hörde du något om vilka andra resvägar som erbjöds? Korean till någon europeisk flygplats kanske?
  4. AABack2ARN

    Ombokad utan lounge?

    Lite imponerad av att SAS bokade om dig till Finnair. Torde medföra en ganska liten extra restid beroende på var i Norden du skall jämfört med SAS.
  5. AABack2ARN

    Ombokad utan lounge?

    SAS har väl en kontraktlounge i Helsingfors numera (om det är flygplatsen det rör): Med ett icke makulerat boardingkort borde du komma in där också. Att försöka motivera sig in kan bli svårare i en tredjepartslounge tror jag.
  6. AABack2ARN

    Minskat resande till USA p.g.a. läget där?

    Så du uppger alla dina mailadresser du haft de senaste 10 åren redan idag? Och telefonnummer de senaste 5 åren? Då blir det ju ganska enkelt att uppfylla de nya kraven (om de går igenom vill säga)
  7. AABack2ARN

    Businessklass mat inom Europa (inte SAS)

    Saltar man potatisgrejerna ordentligt så smakar de i alla fall salt ;)
  8. AABack2ARN

    Stops - layovers där man inte stiger av planet

    Flög Finnair ARN-HEL på ett plan som mellanlandar i Stockholm på vägen från Bergen. Och på den flighten tror jag alla hade gått av planet på Arlanda då jag var ombord bland de allra första på Arlanda. Men kommer inte ihåg om planet var städat eller inte. Det jag kommer ihåg var att det var...
  9. AABack2ARN

    Byte av flygplats Paris

    Jag antar att det inte finns direktbussar längre? Har ett starkt minne att Air France hade egna bussar (åtminstone var det målade i AFs färger) som gick mellan flygplatserna utan stopp.
  10. AABack2ARN

    Stops - layovers där man inte stiger av planet

    Städas inte planen under mellanlandningarna efter en långflygning? En sak är väl om man inte släpper på några nya passagerare (dvs bara släpper av folk) men det känns ju inte så mysigt att exempelvis gå på i Stockholm för att flyga till Oslo med Ethiopian och komma ombord på ett flygplan som kan...
  11. AABack2ARN

    SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

    Undrar om det inte är Google som inte ännu mappat om sina menyval mot korrekta klasser hos SAS. Är ganska övertygad att det även innan införandet av riktig businesskabin gick att välja business hos SAS och då alltid fick en väldigt dyr biljett. För övrigt har även itasoftware (matrix) problem...
  12. AABack2ARN

    Inofficiell BusinessClass.se Stockholmsträff lördagen den 13 december kl. 16.00 --

    Varför inte boka bägge dagarna till det priset? Om inte annat kan du gå runt och njuta av Stockholm en dag/kväll (beroende på vilken dag träffen infaller).
  13. AABack2ARN

    Betala för nödutgång på SAS

    @Westerberg Är det inrikes eller europa-resor?
  14. AABack2ARN

    Arlanda check-in desk 21-24

    Jag tycker inte det är för mycket begärt att Swedavia har kartor som är korrekta och uppdaterade. Om Swedavia inte anser sig klara av en sådan funktion tycker jag nog de helt enkelt skall ta bort kartorna och hänvisa till att de inte har förmågan att ha kartor och i stället välkomna deras gäster...
  15. AABack2ARN

    SAS-biljetter på Star Alliance bolag - Olika FF-nummer på olika ben?

    Blev poängen rätt? Och vilka är "de" i detta fall? Dvs var det personalen innan en SAS-avgång eller personalen innan en LH-avgång? Kanske inte borde spela någon roll men jag litar nog mer på hemmapersonalen än en handlingfirma som knappt kan hantera en bokning på bolaget de är inhyrda för att...
Toppen