Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Är här nu och av någon anledning placeras alla gäster i restaurangdelen trots att loungen är tom..när jag frågade hovmästarn om varför fick jag svaret "vi kör bara här ute idag". Väldigt informativt. När jag sedan tog ett samtal och gick in i loungen(platinumdelen) så kom hon in irriterad och sa att detta bara var till för centurion(wtf?).



Nä, denna "lounge" bör amex se över, ganska pinsamt att servicen är på den här nivån.
 
Avion skrev:Är här nu och av någon anledning placeras alla gäster i restaurangdelen trots att loungen är tom..när jag frågade hovmästarn om varför fick jag svaret "vi kör bara här ute idag". Väldigt informativt. När jag sedan tog ett samtal och gick in i loungen(platinumdelen) så kom hon in irriterad och sa att detta bara var till för centurion(wtf?).Nä, denna "lounge" bör amex se över, ganska pinsamt att servicen är på den här nivån.Klicka för att utvidga...


Så har det varit vid samtliga tillfällen då jag har varit där i sommar. Platinum i resturangdelen och Centurion i loungedelen. De har flera gånger nekat vanliga restauranggäster utan Amex-kort och utnyttjat hela utan som lounge.
 
Avion skrev:Är här nu och av någon anledning placeras alla gäster i restaurangdelen trots att loungen är tom..när jag frågade hovmästarn om varför fick jag svaret "vi kör bara här ute idag". Väldigt informativt. När jag sedan tog ett samtal och gick in i loungen(platinumdelen) så kom hon in irriterad och sa att detta bara var till för centurion(wtf?).Nä, denna "lounge" bör amex se över, ganska pinsamt att servicen är på den här nivån.Klicka för att utvidga...
När jag var där för tre veckor sen berättade de att det från och med nu ska vara centurion i loungen och Platinum i restaurangen. Att det skulle vara så året ut.
 
LasseFoppa skrev:När jag var där för tre veckor sen berättade de att det från och med nu ska vara centurion i loungen och Platinum i restaurangen. Att det skulle vara så året ut.Klicka för att utvidga...
Det förklarar ju läget. För mig blir det inte alls en upplevelse av hur en lounge borde vara. Att bli bordsplacerad och sedan behöva göra den stressade personalen uppmärksam på att man vill beställa. Det blir ju ett stressmoment i sig och inte den avkoppling jag förväntar mig. De missar ju målet fullständigt med det konceptet.
 
Håkan Hansson skrev:Det förklarar ju läget. För mig blir det inte alls en upplevelse av hur en lounge borde vara. Att bli bordsplacerad och sedan behöva göra den stressade personalen uppmärksam på att man vill beställa. Det blir ju ett stressmoment i sig och inte den avkoppling jag förväntar mig. De missar ju målet fullständigt med det konceptet.Klicka för att utvidga...
Problemet är ju att alla inte får plats i "Lounge delen". Hellre sitta i restaurangen utan väggar och soffor än att vänta 2h på sittplats.
 
Håkan Hansson skrev:Jag går nog hellre till Norrsken nästa gång, möjligen med en lounge on the go på vägen.Klicka för att utvidga...
Ja det är ju valfritt, men den loungen har väl aldrig gjort någon glad över huvud taget.



Amex har ju tyvärr varit lite för duktiga på att sälja på folk Platinum, det är ju numera ett kort som många har och gamla Pontus loungen har därmed blivit kraftigt underbemannad. Skulle det vara ok om de slog upp lite väggar så det blir en fyrkantig box av restaurangen också?
 
taxvalp skrev:Så har det varit vid samtliga tillfällen då jag har varit där i sommar. Platinum i resturangdelen och Centurion i loungedelen. De har flera gånger nekat vanliga restauranggäster utan Amex-kort och utnyttjat hela utan som lounge.Klicka för att utvidga...
Även efter kl. 11.00 ?
 
NotRyan skrev:Även efter kl. 11.00 ?Klicka för att utvidga...


Nu prövar du mitt minne - det kan vara så att det har varit "som vanligt" någon gång senare på dagen. Minns att de vid incheckning en morgon för en tid sedan berättade att de haft 260 Platinumgäster till frukosten och då blir matematiken enkel vad gäller platsfördelningen...
 
Håkan Hansson skrev:Jag går nog hellre till Norrsken nästa gång, möjligen med en lounge on the go på vägen.Klicka för att utvidga...
Hehe då är det illa på Pontus. Nåväl man kan i normalfallet i alla fall hälla upp en inte allt för dålig öl till sig själv på Norrsken. I sin egen takt.
 
Håkan Hansson skrev:Det förklarar ju läget. För mig blir det inte alls en upplevelse av hur en lounge borde vara. Att bli bordsplacerad och sedan behöva göra den stressade personalen uppmärksam på att man vill beställa. Det blir ju ett stressmoment i sig och inte den avkoppling jag förväntar mig. De missar ju målet fullständigt med det konceptet.Klicka för att utvidga...


Detta har absolut inget med hög belastning att göra. Loungen kan vara halvfull och personalen skiter fullständigt i en om man inte gör väsen av sig. Det lönar sig tydligen att vara oförskämd har jag noterat.



De har ett managementproblem.
 
taxvalp skrev:Nu prövar du mitt minne - det kan vara så att det har varit "som vanligt" någon gång senare på dagen. Minns att de vid incheckning en morgon för en tid sedan berättade att de haft 260 Platinumgäster till frukosten och då blir matematiken enkel vad gäller platsfördelningen...Klicka för att utvidga...
Så här är det:



Pontus in the Air öppnar kl. 11.00, före det är det "bara" Amex lounge så det är inget konstigt att folk utan kort avvisas före kl. 11.00.

Fram till kl. 10.00 så seatas Platinum i restaurangdelen och Centurion i hela loungedelen.

Från kl. 10.00 så seatas man "som vanligt" i loungedelen, uppdelat på Platinum och Centurion
 
Är det likt förra året att SAS Amex Elite-kortägare kan besöka loungen under juli månad och inte bara lounge on the go?
 
Migato skrev:Är det likt förra året att SAS Amex Elite-kortägare kan besöka loungen under juli månad och inte bara lounge on the go?Klicka för att utvidga...


Det kommer iaf inte upp i Amex Experiences-appen om man byter till Elite. Där står bara Lounge on the go med.
 
Ca 15 minuters kö in i loungen just nu. Bestämde mig för att ta lounge on the go istället. Tog lika lång tid eftersom personalen inte visste hur dom skulle hantera det. Slutade med att en i personalen sa ta bara en påse och gå
 
Back
Top