Söndageftermiddag för en vecka sedan, tjockt hos Qatar, Emirates, Turkish, mfl, egentligen överallt i T5 som inte hanteras av SAS. SAS kön var ok. Man träffar dock alla vid säkerhetskontrollen och den varierar kraftigt från en tid till en annan som rapporteras här.Jönsson skrev:De där bilderna med enorma köer på Arlanda verkar ju mest vara charterturismen och lågprisflyget eller tolkar jag fel?Klicka för att utvidga...
Gå in på arrivals utifrån. Ta där hissen eller rulltrappan upp. Det spelar mindre roll hur du ankommer. När man lämnar T5 från arrivals måste man också ut om man ska åt T4/Sky City hållet. Ibland släppar Arlanda Express folk på T5 men det är till/från.Skyway skrev:Vad är det bästa sättet att ta sig till T5 för att i största mån undvika köer in till Terminalen? (med undantag för VIP-servicen då)Arlanda ExpressTaxiBilTågKlicka för att utvidga...
airac skrev:Gå in på arrivals utifrån. Ta där hissen eller rulltrappan upp. Det spelar mindre roll hur du ankommer. När man lämnar T5 från arrivals måste man också ut om man ska åt T4/Sky City hållet. Ibland släppar Arlanda Express folk på T5 men det är till/från.En mindre omväg men man slipper köandet i Sky City och att ta sig förbi folkmassan som samlar sig vid säkerhetskontrollen 5D och incheckningsdiskar närmast den.Klicka för att utvidga...
Inser nu att jag såg samma sak i förrgår. Undrade först om det var något problem med Arlanda Express eftersom det fanns någon avspärrning alldeles bredvid hissen, men när det gick att ta sig ner till tåget funderade jag inte längre på vad de gjorde där.igelkotten skrev:De gånger jag ankommit Arlanda senaste veckorna så står det personal som blockerar rulltrappan och hissen till departures.Klicka för att utvidga...
airac skrev:Gå in på arrivals utifrån. Ta där hissen eller rulltrappan upp. Det spelar mindre roll hur du ankommer. När man lämnar T5 från arrivals måste man också ut om man ska åt T4/Sky City hållet. Ibland släppar Arlanda Express folk på T5 men det är till/från.En mindre omväg men man slipper köandet i Sky City och att ta sig förbi folkmassan som samlar sig vid säkerhetskontrollen 5D och incheckningsdiskar närmast den.Klicka för att utvidga...
plover skrev:@Skyway: Taxi är sällan fel, du kommer nära T5 diskarna om du skall med SAS / S*Klicka för att utvidga...
Skyway skrev:Bra tips!Hur kommer man till Arrivals enklast? Utan att behöva köa in till Departures först dvs hehe.Klicka för att utvidga...
Mattias7205 skrev:Tacksam för vad som gäller. Två frågor:1: Jag är guldmedlem måste jag stå i två olika köer för check in av bagage och sen en till kö för specialbagage som alla ”andra” oxå får stå i eller finns det en smidigare lösning för mig?2: Sen vet jag att jag kan gästa en kamrat till fast track och Lounge då vi reser på samma flight men kan jag även gästa honom i business/Guld check in trots att vi inte har samma bokning men vi åker på samma flight upp till Kiruna. Specialbagaget är fiskefodral som inte behöver registreras i förväg. Må gott i värmenKlicka för att utvidga...