Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

ekf

Medlem
Såhär 400 sidor in i tråden så är det väl inte mycket begärt att var och en borde förstå att flygbranschen har sin egna karaktär, och iallafall en vilja till att förstå varför piloterna strejkar.
Jag tror att jag förstår varför de strejkar, men jag håller inte med. Personligen skulle jag vara föga intresserad av (återigen börja) att jobba för en arbetsgivare som jag upplever har fört mig bakom ljuset...
 
Såhär 400 sidor in i tråden så är det väl inte mycket begärt att var och en borde förstå att flygbranschen har sin egna karaktär, och iallafall en vilja till att förstå varför piloterna strejkar.
Jag tror det är väldigt många i den här tråden som förstår varför piloterna strejkar, sen är det nog dock väldigt få som har en förståelse för att de strejkar.
 

Tomas E

Medlem
Tomato, tomato

Oerhört småaktigt att förneka statens roll i SAS och hur skattebetalare bailat bolaget gång efter annan. Att det står en sak på pappret, men görs en annan sak i praktiken, borde tas i beaktning.
Läs på och använd fortsättningsvis ord i deras korrekta betydelse istället för att hitta på. Eller acceptera att alla dina inlägg omedelbart får mothugg och du ständigt betraktas som okunnig och oseriös.
Eller sysslar du avsiktligt med trolltakter?
 

Johan Hbg

Medlem
I alla andra brancher så skulle piloterna säga upp sig och börja jobba för en annan arbetsgivare om de är så missnöjda som verkar vara fallet, inte strejka. Sen så är det väl så att det är piloterna som vill komma tillbaka till SAS som är frågan? Inte de som redan är där...
Nej?
Förekommer väl strejker i många andra branscher.
 

Big Birger

Medlem
Piloterna har för höga löner och har strejkat en gång för mycket.

Vad det verkar nu är piloterna måna om att så snart som möjligt kunna strejka igen. Jag förstår att det inte går att komma överens med dem.

Ingen är oersättlig. Låt dem gå. Allihop.
 

lit01

Medlem
Läs på och använd fortsättningsvis ord i deras korrekta betydelse istället för att hitta på. Eller acceptera att alla dina inlägg omedelbart får mothugg och du ständigt betraktas som okunnig och oseriös.
Eller sysslar du avsiktligt med trolltakter?
Här kan du läsa om svenska statens SAS-bails sedan 2009:

LEDARE: Bra att SAS och staten skiljs åt

Förstår du nu hur det fungerar i praktiken, alldeles oavsett definition.
 

ekf

Medlem
Nej?
Förekommer väl strejker i många andra branscher.
Visst förekommer det, men inte så ofta som inom SAS väl? (Såg några siffror på det tidigare i tråden). Men det jag menade var att de verkar vara något så kopiöst oöverens nu, om man t.ex. ser på vad SPF postat i sociala medier de senaste två veckorna... det är så jag häpnar.
 
Toppen