Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

LSH

Medlem
Finns det ens någon som kan söka star alliance awardbiljetter på sas hemsida???

Har felrapporterats flera gånger senaste tiden. Verkar fungera men ger ett konstigt felmeddelande när det saknas platser. Och söker man biljetter i sommar där det är ont om biljetter får man ofta felmeddelanden. För att söka på multipla datum och slippa konstiga felmeddelanden kan man använda mitt mycket oborstade verktyg Star alliance award search - Travel hacks
 

Climber

Medlem
Hur gick det? Hur lång var kötiden?

Ca 45 minuter väntetid idag.

Agenten jag pratade med idag såg inga spår av ändringen som gjordes i torsdags.

Hon kunde inte heller göra samma ombokning även fast hon såg platserna. Efter ett hon ringt Eurobonusavdelningen ett par gånger gav dom beskedet att platserna vi såg inte var öppna för ombokning endast för nybokning. Låter det rimligt?
 

LSH

Medlem
Ca 45 minuter väntetid idag.

Agenten jag pratade med idag såg inga spår av ändringen som gjordes i torsdags.

Hon kunde inte heller göra samma ombokning även fast hon såg platserna. Efter ett hon ringt Eurobonusavdelningen ett par gånger gav dom beskedet att platserna vi såg inte var öppna för ombokning endast för nybokning. Låter det rimligt?

Nytt för mig och nej, det låter inte rimligt...

Ett tips när man ändrar är att ha bokningen uppe när man ringer in. Ladda om när de säger att de gjort ändringen och då ska man se de nya flighterna. Ibland kan det se konstigt ut med både den nya och den gamla flighten på "biljetten". Håll sedan koll på att den biljetteras under dagen (med mindre man ringer in sent, men det är farligt eftersom flygande bolag kan radera nya flighten om den är "hängande" för länge).
 

Climber

Medlem
Nytt för mig och nej, det låter inte rimligt...

Ett tips när man ändrar är att ha bokningen uppe när man ringer in. Ladda om när de säger att de gjort ändringen och då ska man se de nya flighterna. Ibland kan det se konstigt ut med både den nya och den gamla flighten på "biljetten". Håll sedan koll på att den biljetteras under dagen (med mindre man ringer in sent, men det är farligt eftersom flygande bolag kan radera nya flighten om den är "hängande" för länge).


Tack för tips! Agenten hade själv inte hört detta tidigare heller.

Ska kanske tillägga att det gäller en ändring av sista legget på en resa mex-ist-cph-arn där cph-arn utförs av SAS och resten av Turkish.

Vet att Turkish krånglar med married segments etc. men det borde väl inte påverka ändring av SAS-leg eller har jag missuppfattat detta helt?
 

pjsven

Medlem
Är på jakt efter lite poängresor till Italien/Grekland/Kroatien/Spanien. Bästa sättet att söka? Är rätt flexibel med datum och ort och längd på resa.
Är rätt meckigt att kika här: Bonusresor med Star Alliance | SAS
Finns till Split och Kreta i juli, har enbart sökt på dessa två...
Varför ta den omvägen, sök via startsidan och välj lågpriskalender då ser du direkt om det finns platser...
 

sbbn017

Medlem
Har felrapporterats flera gånger senaste tiden. Verkar fungera men ger ett konstigt felmeddelande när det saknas platser. Och söker man biljetter i sommar där det är ont om biljetter får man ofta felmeddelanden. För att söka på multipla datum och slippa konstiga felmeddelanden kan man använda mitt mycket oborstade verktyg Star alliance award search - Travel hacks

Felmeddelandet kan även komma om det finns platser.
Testade lite igår. Samma sträcka, samma antal resenärer och samma datum.
Sökning 1: Ser platser
Sökning 2-4: Felmeddelande
Sökning 5: Ser platser
Sökning 6: Felmeddelande. Efter det så avslutade jag mitt test.
 

Canadien

Medlem
Ja om man får svar väldigt fort om att det inte finns platser så är det ofta ett fel, och det kan finnas platser om man provar senare när det är mindre last på sidan.
 
Toppen