Filip
Medlem
Har en Star Alliance EuroBonus-award bokad vid årsskiftet där den ursprungliga bokningen såg ut såhär:
26 dec
Utresa från Oslo till Istanbul med Turkish på eftermiddagen i business
27 dec
Utresa från Istanbul till Ho Chi Min vid 02 i business
I notifieringarna framgår det att det andra segmentet har ändats till avresa ett dygn senare, dvs den 28 dec ca 02.
Mailet från SAS informerar mig om att jag ska kontakta dem om jag inte vill avboka.
Vill inte avboka. Detta är min första 241 i longhaul business och en dag mindre i Vietnam är ok.
Förbereder mig och kollar upp alternativ. Det finns ett gäng alternativa rutter från Oslo till Istanbul en dag senare än bokat. Finns också platser på Turkish egna sida (ej award).
Når kundtjänst och får bokstavligen någon som suckar åt mig… Inget kunde göras. Jag får själv ombesörja en övernattning i Istanbul. Kostnaden ska jag senare begära ersättning för…
Ok då. Det kan väl bli trevligt med en natt i Istanbul och få ännu mer glädje av lounger.
Då vi vid ankomst till SGN har bokat fristående flight till slutdestinationen med Vietnam Airways behöver den nu ombokas. Tänker dock vänta med detta då det ju känns rimligt att det kommer fler ändringar…
Fråga: är det rimligt att en schedule change ska få innebära ett dygns glapp utan att jag som kund ska kunna få segmenten att hänga ihop?
Märkligt, jag hade exakt samma upplevelse. Ändring en dag framåt med TK till DPS. Ringer in och får en helt ointresserad person. Jag säger som det är, att hen inte vill hjälpa mig. Ringer igen och vips är. Första benet från Skandinavien ändrat.
Ser för din dem att det finns men med rätt långa väntetider. Men som sagt ring igen.