Verkar som fler bolag ska flyttas till T2 och t4. Nogon som sett en lista på vilka?
Nyheter och pressmeddelanden | Om Swedavia
Man pratar också om att vis risk för trängsel inte släppa in några i terminalen som har mer än 3 timmar till avgång. Risk för trängsel är det väl i princip varje morgon och särskilt på helgen så kanske?
Idag går till och med sas morgonkärra till Oslo från C gates. De ropade just ut i loungen en påminnelse om att det tar 10-15 minuter att gå dit och att det är gamla inrikes.
Liknande läge en halvtimme senare. Dock kortare kö i 5D vanliga än till fast track så vi backade och bytte! Guld loungen välfylld 8.30, ingen sittplats för vårt sällskap på 2 med infant så vi hänger i en av gästkontoren som är tomma vilket även telefonrummen är. Om någon är i loungen, kom förbi kontoret och hälsa!Ytterligare en datapunkt för lördagen den 18/6 kl 07:30.
Två sällskap igenom säkerhetskontrollen vid 5D;
Hade tänkt köra T2 med buss alternativt T4 via gången till T5, men chansade när det såg lugnt ut vid Sky City och korta tider i SAS appen och på Arlandas sajt.
- Utan Fast Track 6 min (4 min enligt Arlandas sajt)
- Med Fast Track 2 min (0 min enligt Arlandas sajt)
Det stod ett gäng personal vid Sky City ingången mot T5 som frågade alla när man hade avgångstid och sen en 10-tal personal längs med gången till T5D.
Ingen kö vid SAS loungen eller Amex lounge heller.
Mycket positivt överraskad!
Jag med familj åker på Måndag så min plan är att lämna väskorna imorgon kväll och uppdaterar senare här hur det går, förhoppningsvis positivt..Undra om man kommer kunna lämna in väskan kvällen före då?
Bra, jag är idel öra! Lycka till!Jag med familj åker på Måndag så min plan är att lämna väskorna imorgon kväll och uppdaterar senare här hur det går, förhoppningsvis positivt..
Jag med familj åker på Måndag så min plan är att lämna väskorna imorgon kväll och uppdaterar senare här hur det går, förhoppningsvis positivt..