Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tonton

Medlem
Hur kan "Chatflights" hitta flyg som verkar omöjliga att hitta själv? Har inte provat att ringa, men kollar exempelvis via SAS.

Det kan dom inte, det är bara lite "ljug" i marknadsföringen. Chatflights har tillgång till exakt samma utbud som alla andra.

Vi ska skilja på deras marknadsföring och vad de faktiskt gör.

Deras marknadsföring brukar inte direkt leverera, är min subjektiva åsikt.

Men de som sitter på Chatflights är duktiga, och har lärt sig hur man hittar tillgång, och ringer extremt många samtal till SAS, och får den en kunskap/Idé om hur det ser ut med tillgänglighet som ibland inte dyker upp på SAS hemsida/är ghost availability.

Nej, de har inte annan tillgång än andra. De har dock lagt ner sjukt många timmar på att bli duktiga på att kunna allting om awardplatser. Det ska vi inte ta ifrån dem.
 

Jannes

Medlem
De har dock lagt ner sjukt många timmar på att bli duktiga på att kunna allting om awardplatser. Det ska vi inte ta ifrån dem.
Detta låter sjukt intressant, och jag som sitter och funderar på stressen över att få en Open Jaw 2-4-1 resa till USA nästa sommar undrar nu om det kanske är värt pengen att be dem om hjälp? Speciellt då detta är min första bonusbokning och det är hyfsat viktigt att det blir rätt.
 

fcx

Medlem
Detta låter sjukt intressant, och jag som sitter och funderar på stressen över att få en Open Jaw 2-4-1 resa till USA nästa sommar undrar nu om det kanske är värt pengen att be dem om hjälp? Speciellt då detta är min första bonusbokning och det är hyfsat viktigt att det blir rätt.
2000 kronor per person. Om det är värt det eller ej är väldigt individuellt.
 

Jannes

Medlem
Ah, såg det just själv. Speciellt då jag tänkt försöka boka enkel först och sedan open jaw retur när de kommer upp så känns det som det kan bli lite dyrt. Antar att de då skulle ta betalt igen för att ändra bokningen. 8 lakan känns mindre värt, men kanske kan be dem om hjälp med att fixa en halvan.
Eller om det skiter sig katastrofalt.
 
Hur är det nu, det är "i princip" omöjligt att hitta First någonstans? I alla fall om man skall ha hyfsad framförhållning, annars kan man ju alltid chansa med Lufthansa. Hur är det med Singapore tex inom Asien, eller Thai?
 

palmen

Moderator
Hur är det nu, det är "i princip" omöjligt att hitta First någonstans? I alla fall om man skall ha hyfsad framförhållning, annars kan man ju alltid chansa med Lufthansa. Hur är det med Singapore tex inom Asien, eller Thai?
Singapore går väl inte boka alls just nu? Möjligtvis economy.
ANA är din bästa möjlighet att boka First
 
Singapore går väl inte boka alls just nu? Möjligtvis economy.
ANA är din bästa möjlighet att boka First
Aha, jag hade fått för mig att man kunde boka Singapore Intra-Asien.

Tänkte inte på ANA, trodde de också var körda, men får kolla på det.

Edit: tidigare använde jag ANAs egna sida för att se om det tillgänglighet för EuroBonus för first. Är det fortfarande bästa sättet?
 

Aevon

Medlem
Lyckas inte hitta svar varken i forumet eller hos SAS när jag söker, så testar här. Har en awardsresa bokad för två pers t.o.r. med Star Alliance (Austrian) ARN-MXP, ekonomi ut och business hem (vet ej om det gör skillnad).

Undrar om någon vet om det går att boka av den ena resenärens hemresa? Blev lite ändrade planer, så min respartner behöver svänga förbi Berlin på ett ärende och det kändes smartare att han gör det direkt från Milano istället för att åka hem till Stockholm först (inte minst för att slippa kökaoset på ARN..).

Jag är diamant och han är guld (har väl ingen betydelse iofs) och vi köper Berlinresan från annat håll än SAS/star Alliance.
 

JacobGBG

Medlem
Lyckas inte hitta svar varken i forumet eller hos SAS när jag söker, så testar här. Har en awardsresa bokad för två pers t.o.r. med Star Alliance (Austrian) ARN-MXP, ekonomi ut och business hem (vet ej om det gör skillnad).

Undrar om någon vet om det går att boka av den ena resenärens hemresa? Blev lite ändrade planer, så min respartner behöver svänga förbi Berlin på ett ärende och det kändes smartare att han gör det direkt från Milano istället för att åka hem till Stockholm först (inte minst för att slippa kökaoset på ARN..).

Jag är diamant och han är guld (har väl ingen betydelse iofs) och vi köper Berlinresan från annat håll än SAS/star Alliance.

Sannolikt så måste orginalresan bokas av, tror inte det finns funktionalitet att göra ändring som tar bort en passagerare på existerande bokning.

Det finns inga garantier att awardplatserna kommer tillbaka till award-poolen dock.
 
Toppen