Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Homer

Medlem
Jag har en Flypremium bokning som inte går att ändra online, jag ringde (2 gånger och pratade med 2 olika kundtjänstmedarbetare)
båda sa att de skulle kosta 150kr att ändra och "det spelade ingen roll att det inte går att göra online för det är inte alls gratis om man själv ändrar online."

Jag hittar inget som jag kan hänvisa till, denna skärmbild är från 2018 och detta finns inte längre på hemsidan.
Någon som hittar något liknande aktuellt med priser/avgifter?


avgift-jpg.74746

Discover the World with EuroBonus | SAS
 
Last edited:

Doctor-X

Medlem
Ska flyga YQG-YYZ-CDG-ARN nästa vecka som hemresa på en Star Alliance bokning med 2-4-1 voucher. Jag är fullt medveten om att man inte kan göra några ändringar i på en påbörjad resa om det inte föreligger exceptionella grunder såsom sjukdom/dödafall.

Just nu går YQG-YYZ vid 9 snåret (den enda flighten som hade lediga awardplatser när jag bokade) på morgonen och nästa flight YYZ-CDG går 19:30. Saken är den att det går upp till 5-6st flighter per dag på sträckan YQG-YYZ och när man söker finns det awardplatser via SAS-onlineverktyg på flera avgångar under dagen. En senare eftermiddags flight skulle passa bättre och undrar då om det någon som lyckats boka om sig väl på flygplatsen till ett senare flyg med en bonusbiljett eller är det som jag misstänker tvärtkört? Annars blir det lunch och lite shopping i Toronto :)

Kan tillägga att det inte fanns några andra lediga awardplatser innan jag påbörjade utresan för sträckan YQG-YYZ, annars hade jag såklart ringt in och ändrat!
 

Matore

Medlem
Annan fråga: skulle boka en tor ARN-CPT-ARN på sajten. Det gick bara att boka utresa (boka separat ut och hem gick) så strul med sajten alltså inte tillgänlighet. Bokade då snabbt utresan på sajten eftersom det var de enda platserna på länge så ville knipa dom. Ringde in direkt (alltså inom 24h) och bad dom lägga på hemresan, inga problem. Dubbelkollade att det inte var nån avgift eftersom det varken gick att boka detta på sajten OCH inom 24h. Agenten sa ingen ombokn avgift. Två dagar senare får jag ett mail där de beklagade att de sagt fel och att - jo jag måste betala 2x150 kr i mbok annars ställs ingen biljett ut.
Hade jag vetat att de skulle ta ut avgift hade jag givetvis bokat av min bokade utresa i sittande samtal och fått tillbaka allt och bett agenten boka t o r på telefon istället. Ringde in men får tvärnej till allt. Känner mig skitlurad. Vad gäller egentligen?
 

Mr Basic

Medlem
Annan fråga: skulle boka en tor ARN-CPT-ARN på sajten. Det gick bara att boka utresa (boka separat ut och hem gick) så strul med sajten alltså inte tillgänlighet. Bokade då snabbt utresan på sajten eftersom det var de enda platserna på länge så ville knipa dom. Ringde in direkt (alltså inom 24h) och bad dom lägga på hemresan, inga problem. Dubbelkollade att det inte var nån avgift eftersom det varken gick att boka detta på sajten OCH inom 24h. Agenten sa ingen ombokn avgift. Två dagar senare får jag ett mail där de beklagade att de sagt fel och att - jo jag måste betala 2x150 kr i mbok annars ställs ingen biljett ut.
Hade jag vetat att de skulle ta ut avgift hade jag givetvis bokat av min bokade utresa i sittande samtal och fått tillbaka allt och bett agenten boka t o r på telefon istället. Ringde in men får tvärnej till allt. Känner mig skitlurad. Vad gäller egentligen?
Felet ligger hos agenten som sa ”ingen ombokningsavgift”. Betala 300kr och åk till CPT.
 
Toppen