Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Nu har jag publicerat historiska datan för väntetider på https://airportsecurity.se. Där kan man nu även se GOT förutom ARN och växla mellan olika dagar samt även se FT.

P.S. om det ej är okej att publicera länkar får mod ta bort. :)

EDIT: Nu ska även tiderna vara lokal tid. Och om det är några buggar så be gentle, snabbt ihopslängt men rapportera gärna! ;)

Kort fråga "5 CB Fasttrack vs 5B Fasttrack" vilken är närmast SAS...??

Kort fråga "5 CB Fasttrack vs 5B Fasttrack" vilken är närmast SAS...??

Du förstår att svaret står lite längre bak i tråden?
När jag nu tog mig tid att kika på lite mer av min data ser jag att det finns fler security kontroller än jag trodde på T5:

Terminal 5 CB är ju stora securityn vid SAS, och den har ju en upper, en lower och en fasttrack.

Vet inte om det har uppmärksammats här men när T4 öppnar i veckan så är det bara Ryan Airs flighter som flyttas dit enligt Swedavia, ska bli intressant att se hur kötiderna ser ut på onsdag

Hej,

När terminal 4 öppnar, kan man checka in väskan där och sen gå till terminal 5? Alt. checka in resväskan kvällen innan (sas) på terminal 5 och gå genom terminal 4 till terminal 5?

Ska flyga vid 06.00 den 17/7, förhoppningsvis är det mindre köer då. Har inga problem med att stå i kö men fobi för stora folkmassor och trängsel, vill helst inte boka av resan

Hej,

När terminal 4 öppnar, kan man checka in väskan där och sen gå till terminal 5? Alt. checka in resväskan kvällen innan (sas) på terminal 5 och gå genom terminal 4 till terminal 5?

Ska flyga vid 06.00 den 17/7, förhoppningsvis är det mindre köer då. Har inga problem med att stå i kö men fobi för stora folkmassor och trängsel, vill helst inte boka av resan
Ryanair kommer att ha incheckning i Terminal 4, ingen annan till att börja med! Om du åker SAS så är det i Terminal 5 du checkar in väskan. Du kommer att kunna gå igenom security i Terminal 4 om du vill det. Terminal 4 (eller C30--C44 som det heter airside) sitter ihop numera med övriga Terminal 5 airside.

Alla ankommande till C30 -- C44 kommer att få bagaget i T5, och behöva gå ut genom tullen i T5 (även de som åker utan bagage).

Stockholm Arlanda Airport extranät (swedavia.net)

Om du åker SAS kan du och har kunnat länge, checka in bagaget kvällen innan!

Last edited:
Toppen