Senaste nytt

SAS FORWARD ny plan för att rädda SAS (22/2 2022)

Om man skulle spekulera lite att Danmark går in med mer pengar i SAS så tror jag att vissa inrikes linjer i Sverige och Norge läggs ner.
Frösundavik säljs och flyttas till Köpenhamn ev några slottider på LHR också säljs, en del av flygplansflotta sägs upp eller säljs.
Redan idag vill väl SAS lämna tillbaka 4st A350 till leasingbolaget.

Om man skulle spekulera lite att Danmark går in med mer pengar i SAS så tror jag att vissa inrikes linjer i Sverige och Norge läggs ner.
Frösundavik säljs och flyttas till Köpenhamn ev några slottider på LHR också säljs, en del av flygplansflotta sägs upp eller säljs.
Redan idag vill väl SAS lämna tillbaka 4st A350 till leasingbolaget.
Frösundavik är väl sålt för många år sedan? SAS hyr endast delar av byggnaden har jag för mig.

Frösundavik är väl sålt för många år sedan? SAS hyr endast delar av byggnaden har jag för mig.
Så kan det vara men jag är osäker.
Jag vet att SAS-ledning för många år sedan med LFV med att hyra lokale på Arlanda för man hade hyresgäster till Frösundavik.
Man fick inte uthyrt Frösundavik ordentligt utan SAS fick flytta tillbaka igen till en totalkostnad av 600miljoner SEK.
Dock kan det hänt mycket sedan dess....

Jag vet att SAS-ledning för många år sedan med LFV med att hyra lokale på Arlanda för man hade hyresgäster till Frösundavik.
Man fick inte uthyrt Frösundavik ordentligt utan SAS fick flytta tillbaka igen till en totalkostnad av 600miljoner SEK.

Eventuellt kan SAS också ha sålt SAS Radisson hotels......

Helt rätt. Man flyttade huvudkontoret till Arlanda och Sverigehuset under ett par års tid, för att sedan flytta tillbaka till Frösundavik.

Tänkte precis samma tanke som dig! Hur funkar detta OM det blir KK? Vet ju att Eurobonus är ett eget bolag men vad gäller med bokade award resor både med SAS och Star alliance? Borde brinna inne men jag vet inte säkert?

Även om Eurobonus ligger i ett eget bolag så ingår det bolaget i SAS koncernen.

Tänkte precis samma tanke som dig! Hur funkar detta OM det blir KK? Vet ju att Eurobonus är ett eget bolag men vad gäller med bokade award resor både med SAS och Star alliance? Borde brinna inne men jag vet inte säkert?
Biljetterna ställs ut av sas och inte eurobonus. Om sas går i kk kommer de högst troligt inte vara giltiga.

Man börja onekligen titta på sitt EB-konto, man ligger nog några hundratusen för högt.
Dock vill jag bara fokusera på OW just nu och inte spendera tid på *A flighter dvs om jag inte måste pga mitt arbete.:(

Toppen