Hej!
Jag hade en award bokad till Hongkong med Swiss för 6 personer på 3 PNR bokad i juli 2022. När jag loggar in nu så ser jag att bokningen inte finns kvar. Kollar upp referensnumret och ser att flygen blivit inställda T&R.
Då detta var en bokning på 500k Eurobonuspoäng och 3 vouchers (varav en voucher var förlängd sedan innan) som nu troligtvis gått ut är jag lite osäker på vad som gäller.
1. Jag läser FAQn och har förstått att jag bör få tillbaka samtliga poäng (och skatter och avgifter) även om poängen gått ut då det är en resa mot Asien innan Augusti 2022. Stämmer det?
2. Vad händer med de 3 vouchersen? Har jag förstått det rätt att då det är inställt så bör jag få tillbaka alla 3 vouchers med 30 dagars förlängning?
3. När börjar de 30 dagarna att gälla? Står från datumet då det ställdes in men har fått olika besked från kundtjänst. Har ju ingen aning när fligterna ställdes in då jag inte fått mail om det.
Blev en hel del ändringar på flygen innan den till slut ställdes in, lite osäker på vad som ändrades vid de olika ändringstillfällena förutom maskinbyte som jag märkte av.