Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej

Jag använder BAEC med Entercad BA, men frugan har lyckats använda Amex tillräckligt för att få vouchern. Min fråga är nu hur vi gör. Vi vill gärna använda den för att åka C till Miami i sommar och hon har 40.000 poäng hos SAS. Hur kommer vi billiast undan i C tillsammans med 2-4-1?

Frugan kan ju åka ensam i Eko Extra, då räcker 40.000 exakt till EWR, ORD eller IAD.
Sen åker du själv direkt i BA Club World till MIA på betald biljett . :)

Detta är väldigt konstigt, efter att ha signat upp på EF fick jag en seat alert på mitt första vals datum efter 30 min! Finns mycket (för SK) lediga C-säten till IAD/EWR i april/maj nu. MEN, de synns inte på ANA.

EDIT: Och nu verkar hela SAS site brakat ihop.

Detta är väldigt konstigt, efter att ha signat upp på EF fick jag en seat alert på mitt första vals datum efter 30 min! Finns mycket (för SK) lediga C-säten till IAD/EWR i april/maj nu. MEN, de synns inte på ANA.

Ska du boka SK med EB-poäng, så är det ingen idé att kolla ANA när EF har sagt att det finns plats. Då kan du lika gärna gå direkt till SAS sidor. Testa även flysas.com.

Det är märkligt att ANA inte visar t ex SK901 Köpenhamn->Newark flight alls medans både ExpertFlyer och Wideroe:s webbsida visar att flighten finns.

FYI, det finns 2 st C award på SK901 CPH-EWR.

Jo jag bokade GOT-(CPH)-EWR 17/4-24/4 direkt när jag såg detta. Blev mycket förvånad att de fanns så förhållandevis mycket availibility. Har tydligen slösat för mycket tid på ANA.

EDIT: Samtidigt så hittar EF inte att det går SK flyg CPH-EWR fre-lör.

Jag har en norsk och en svensk voucher. Innovativa idéer hur man kan använda dessa på bästa sätt mottages tacksamt. Är det någon som lyckats använda 2 vouchers och fått resan utan att behöva använda några bonuspoäng?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen