Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår hur Du tänker, men jag skulle inte vänta tills nyårsafton.

Om det är så att Du kommer upp till en ny voucher under nästa år så kan Du ju använda den över jul och nyår - och den andra till någon resa tidigare under året.

Har redan alla privatresor inbokade förutom just jul/nyår. Men jag kanske kör lite safe och handlar något den 30/12 i så fall.

Kanske dum fråga, men jag antar att vouchern är bunden till kortet? Funderar nämligen på att göra mig av med sas amex och skaffa ett gold istället.

Har redan alla privatresor inbokade förutom just jul/nyår. Men jag kanske kör lite safe och handlar något den 30/12 i så fall.

Kanske dum fråga, men jag antar att vouchern är bunden till kortet? Funderar nämligen på att göra mig av med sas amex och skaffa ett gold istället.

Jag pratade med Amex kundservice och frågade om det, enligt hon jag pratade med så gälelr vouchern även om man säger upp kortet. Huruvida det stämmer eller inte låter jag vara osagt. Får se hur jag gör med mitt kort när det är dags att förlänga 1 år. Lite svårt att nyttja dessa 2-4-1 kuponger på longhaul nu när man inte kan åka med *A

Lite svårt att nyttja dessa 2-4-1 kuponger på longhaul nu när man inte kan åka med *A

Det där tycker jag är ett löjligt resonemang. För ett år sedan gick det inte (eller ingen lyckades iaf). Sedan dök "kryphålet" upp och fungerade ett tag. Som jag ser det har de bara förtydligat reglerna.

Men för all del, säg gärna upp kortet. Då blir det fler bonusplatser kvar till mig!

Jag håller med "Agehall", men också "palmen" när han tycker att de skulle finnas något fler bonus-platser. Om de ökar med 50% i C till New York så blir det i alla fall 3 platser totalt...

Haha..ja, men enligt SAS så är det minst 2 C på varje interkontinental flygning, men de bokas direkt...

Vouchern har jag bara använt inom Europa och det är ju inte riktigt samma sak.

Men för all del, säg gärna upp kortet. Då blir det fler bonusplatser kvar till mig!

Inte om jag byter till Diners, vilket är ett av alternativen på andra kort som kan bli aktuella. Blir snarare risk för färre platser i och med att diners kör kampanjer med trippla poäng som inte amex har gjort (mig veterligen).
Att jag inte redan har ett diners-kort är ett annat kapitel :)

Hej

Jag använder BAEC med Entercad BA, men frugan har lyckats använda Amex tillräckligt för att få vouchern. Min fråga är nu hur vi gör. Vi vill gärna använda den för att åka C till Miami i sommar och hon har 40.000 poäng hos SAS. Hur kommer vi billiast undan i C tillsammans med 2-4-1?

Inte om jag byter till Diners, vilket är ett av alternativen på andra kort som kan bli aktuella. Blir snarare risk för färre platser i och med att diners kör kampanjer med trippla poäng som inte amex har gjort (mig veterligen).
Att jag inte redan har ett diners-kort är ett annat kapitel :)

Jodå, för du behöver samla ihop dubbelt så mycket poäng som jag.. ;)

Hej

Jag använder BAEC med Entercad BA, men frugan har lyckats använda Amex tillräckligt för att få vouchern. Min fråga är nu hur vi gör. Vi vill gärna använda den för att åka C till Miami i sommar och hon har 40.000 poäng hos SAS. Hur kommer vi billiast undan i C tillsammans med 2-4-1?

Vänta nu. Detta är tråden om AmEx 2-4-1. Det är inte samma som BAEC Visa:t. Du kan inte blanda poäng mellan dessa och iaf med AmEx vouchern så har du väl EWR, ORD och IAD att välja på för att sedan boka en separat resa ner till MIA.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen