Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag ska boka en bonusresa för två vuxna och ett barn med 2-4-1:an hur gör man enklast?

Bokar den som vanligt och krediterar de vuxna via tallin eller ringer tallin först och bokar en barnet sen?

Jag bokade nyligen 2 vuxna och tre barn med en 2-4-1 voucher. Så här gjorde jag:

* Bokade för alla fem via SAS hemsida.
* Provade att via Tallin få poängen krediterade. Funkade inte !
* Ringde SAS och ändrade min orginalbokning så att endast barnen fanns kvar på denna bokning.
* Ringde Tallin och bokade de två vuxna
* Ringde SAS och länkade ihop de två bokningarna. Klart !

Lite enklare hade varit att ringa Tallin och boka de två vuxna och därefter ringa sas och boka barnen....

@mileshunter: Till vilken destination bokade du? Det verkar helt otroligt att du hittade 5 platser till någon longhaul destination. Eller bokade du andra klasser än business?

Det är en 4 åring.
Attans vad komplicerat, dessutom så är det inte alla flygningar det finns tillräckligt med biljetter för att trixa med att boka av och på.

Det är inte speciellt komplicerat. Du ringer två samtal så är det klart. Oavsett om du börjar i Tallinn eller vanliga SAS kundtjänst så kan dom upplysa dig om platstillgången. Du behöver knappast ringa fram och tillbaka flera gånger för att få det att gå i lås.

Som några av er konstaterat så är det inga svårigheter att boka 2-4-1 och sedan ringa SAS för att boka in barnen samt koppla samman bokningarna. Är barnet under 2 år så kan ni boka in han/henne från Tallinn. Är barnet över 2 år så måste ni ringa "vanliga SAS". Så har vi gjort de senaste två åren.

Finns ju massor av sidor i denna tråd och jag har försökt få fram svar på hur strikt reglerna gäller för när resan ska vara avslutad, ligger någon tusenlapp under voucher-gränsen och hade tänkt vänta så länge det bara går eftersom jag vill resa över jul/nyår nästa år, är det helt kört att stanna till exempelvis 1 januari om vouchern gäller till den 31:e?

Finns ju massor av sidor i denna tråd och jag har försökt få fram svar på hur strikt reglerna gäller för när resan ska vara avslutad, ligger någon tusenlapp under voucher-gränsen och hade tänkt vänta så länge det bara går eftersom jag vill resa över jul/nyår nästa år, är det helt kört att stanna till exempelvis 1 januari om vouchern gäller till den 31:e?

Ja, tyvärr. Du måste avsluta resan inom voucherns giltighetstid.

Hade väl lite det på känn, svårt att kringå regler på det sättet. Det räcker väl att jag lägger ett köp den 31 december, borde väl inte vara riskfyllt på något sätt?

Hade väl lite det på känn, svårt att kringå regler på det sättet. Det räcker väl att jag lägger ett köp den 31 december, borde väl inte vara riskfyllt på något sätt?

Det borde inte vara ngt problem med köp 31/12, men jag skulle isf göra ett köp från en butik där jag sett att transaktionen görs direkt på "rätt" datum. Har du sen tur så dröjer det ett par dagar innan de skriver ut vouchern (vouchern gäller ett år från utskriftsdatum) så kan du kanske få 3-4:e januari.

Jag förstår hur Du tänker, men jag skulle inte vänta tills nyårsafton.

Om det är så att Du kommer upp till en ny voucher under nästa år så kan Du ju använda den över jul och nyår - och den andra till någon resa tidigare under året.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen