Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vänta nu. Detta är tråden om AmEx 2-4-1. Det är inte samma som BAEC Visa:t. Du kan inte blanda poäng mellan dessa och iaf med AmEx vouchern så har du väl EWR, ORD och IAD att välja på för att sedan boka en separat resa ner till MIA.

Vet att det inte går att blanda poäng mellan programmen, men det var mer ett statement om att det är frugan som har satt mig i den här knipan. Hade jag fått bestämma så hade hon givetvis också kört med BAEC. :cool:

Att flyga till EWR eller liknande för att sen hoppa JBU borde vara billigast, men hur gör vi på bästa sätt för att komma upp i de 100.000 poäng som behövs? Hon eller jag har inga reser bokade med *A. Köpa poäng eller ta en MR?

Att flyga till EWR eller liknande för att sen hoppa JBU borde vara billigast, men hur gör vi på bästa sätt för att komma upp i de 100.000 poäng som behövs? Hon eller jag har inga reser bokade med *A. Köpa poäng eller ta en MR?

Då är det lika bra att köpa två Business class biljett från början. Du kommer tyvärr inte att hitta två Business class award till New York/Washington/Chicago lätt. :(

Då är det lika bra att köpa två Business class biljett från början. Du kommer tyvärr inte att hitta två Business class award till New York/Washington/Chicago lätt. :(
Har kollat på två datum i augusti som finns tillgängliga, men nu behöver vi bara lite mer poäng. Vi är flexibla med ut- och hemresa så det borde underlätta lite. Kan dock hålla med om att tillgängligheten i princip var 0 från att jag började titta från mars månad innan det dök upp lediga platser i augusti.

Det verkar enklare att ni tar och fixar avios och en voucher från BA istället. Att skramla ihop 60k EB-poäng är inte helt lätt på kort tid om du inte flyger C till att börja med eller planerar att spendera 300k på ditt AmEx närmaste tiden.

Har kollat på två datum i augusti som finns tillgängliga, men nu behöver vi bara lite mer poäng. Vi är flexibla med ut- och hemresa så det borde underlätta lite. Kan dock hålla med om att tillgängligheten i princip var 0 från att jag började titta från mars månad innan det dök upp lediga platser i augusti.

Det är nog tyvärr kört. Om du inte gör en MR i C IDAG (till typ BKK/PVG/NRT), så är chansen att platserna ska vara kvar när du får ihop poängen exakt 0.

När fick du er voucher? (Dvs hur långt fram är den giltig?)

Märkte precis tyvärr att Ba kräver ju 200k spend för voucher på sitt Visa. Det är osannolikt att jag kommer att uppnå den nivån då alla mina resekostnader för jobbet måste tas på företagsknuten EuroCard. Surt, sen jag fick AMEX vouchern och jagat hyffsade C-säten så har kortet verkligen fallit i anseende hos mig.

Problemet är att det kostar en hel del att flyga ihop 20.000 EB poäng och det måste vara din fru som får flyga för att tjäna EB poäng.
Med de pengarna kan ni säkert att köpa Business class biljett till New York med Icelandair. Det kostar ca 10.700 SEK inkl.skatter per person i maj 2013.

http://www.businessclass.se/deals/1...rk-t-r-icelandair-9-900-sek-inkl-skatter.html

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen