Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

6 personer på sammanhang flight med awards på eurobonus poäng är mer eller mindre omöjligt på din destination. Är väl bara Turkish som brukar erbjuda så många platser ibland och de skulle jag undvika med tanke på alla problem folk har med dom nu vid ombokningar. Jag skulle försöka få till det på 3 olika bokningar med 2 pers i varje, det är nog mest troliga sätt att få igenom detta.
Om det finns 9 platser på Awardfares, betyder det inte att man kan boka 6 platser i en smäll?

Om det finns 9 platser på Awardfares, betyder det inte att man kan boka 6 platser i en smäll?
Jo det ska ju vara möjligt, men jag trodde inte det skulle finnas så många, men onekligen verkar det finnsa på vissa datum. Men awardfares visar ju ibland platser som SAS inte har tillgång till så det beror heltpå hur du sökt där.

Jag har bokat en tur & retur med sas (business) och har använt mig av Mac premium rabatten.
Jag funderar på att splittra bokningen så att det blir två bokningar och försöka boka First på hemvägen. Kan jag boka två nya biljetter på samma flyg och sedan avboka ena vägen på tur & retur bokningen? eller kommer sas bokningssystem avboka mina biljetter om jag har två resor på samma flight ? Jag tänkte i så fall avboka ena vägen några dagar senare.

Jag har bokat en tur & retur med sas (business) och har använt mig av Mac premium rabatten.
Jag funderar på att splittra bokningen så att det blir två bokningar och försöka boka First på hemvägen. Kan jag boka två nya biljetter på samma flyg och sedan avboka ena vägen på tur & retur bokningen? eller kommer sas bokningssystem avboka mina biljetter om jag har två resor på samma flight ? Jag tänkte i så fall avboka ena vägen några dagar senare.

Nu blandar jag killgissning och erfarenhet från allt jag läst här på forumet men jag har aldrig hört talas om att det det skulle skapa problem att ha flera bokningar på en och samma flight i samma namn.

Nu blandar jag killgissning och erfarenhet från allt jag läst här på forumet men jag har aldrig hört talas om att det det skulle skapa problem att ha flera bokningar på en och samma flight i samma namn.
Ringde kundtjänst och det skulle inte vara några problem :)

Sitter i telefon just nu, efter 45 min kö, där kundtjänstarbetaren hela tiden tror att jag menar economy när jag säger första klass, och säger att SAS inte har något bättre än business class.... Det är en bokning med enbart LH-biljetter, avgång inom 14 dagar med A340 ut från München. Och nu är jag på hold igen 20 minuter.

Jag väljer nog att lägga på istället för att riskera att denna person pillar på min bokning...

Hallå,

Någon som vet vad man får man för biljettregler gällande ändring och avbokning om man bokar tur och retur med SAS Business Bonus (klass I, endast poöng) åt ena hållet och SAS Business Smart (klass J, poäng + pengar) åt andra hållet?

Skulle en avbokning kosta 400 EUR enligt klass J?

Jag har lite frågor angående hur jag ska lägga upp taktiken för att maximera mina chanser att få två award biljetter. I nuläget finns det endast 1 biljett men jag min magkänsla säger att dom kommer släpper fler biljetter. Finns det något smart sätt att boka upp den första biljetten? eller måste jag vänta tills dom har släppt två för att använda mig av en 2-4-1 voucher.

1. Kan jag boka en enkel resa i business med 2-4-1 och sedan lägga till en person om det dyker upp en till biljett ?(i nuläget finns det bara 1)

2.Kan jag slå ihop två enkel resor vid olika tillfällen som jag betalar fullt awardpris för och sedan lägga på en 2-4-1 voucher?

Blir lite osäker när jag läser SAS FAQ om Eurobonus Corona. De talar om att man får omboka resan om man testar positivt för Corona inom 24h före avresa samt att man får tillbaka eller förlängning av 2-4-1 voucher om man avbokar resan i sent skede (mindre än 24h) Men jag hittar inget om vad som händer med poängen i händelse av avbokning pga covid-test inom 24h-gränsen? Eller missar jag något?

Reser ju till USA snart och flyger ut går 13:15 och vi testar oss 16:00 dagen innan. Finns ju en liten risk att det går åt skogen…

Toppen