Senaste nytt

Nytt samarbete mellan SAS och airBaltic

ulagun

Medlem
Ser att de även flyger en del SAS-avgångar Arlanda Faro slutet av mars och början april.
Ska ner till Algarve vid denna tid.
Vilket är bekvämast och bäst O/B service. A220 med Air Baltic eller A320 med SAS.
Tänker boka i go, men troligtvis bidda för uppgradering till Plus.
 

palmen

Moderator
Ser att de även flyger en del SAS-avgångar Arlanda Faro slutet av mars och början april.
Ska ner till Algarve vid denna tid.
Vilket är bekvämast och bäst O/B service. A220 med Air Baltic eller A320 med SAS.
Tänker boka i go, men troligtvis bidda för uppgradering till Plus.
Vad är O/B?
 

mha321

Medlem

Jag skulle gissa på on board.

Ser att de även flyger en del SAS-avgångar Arlanda Faro slutet av mars och början april.
Ska ner till Algarve vid denna tid.
Vilket är bekvämast och bäst O/B service. A220 med Air Baltic eller A320 med SAS.
Tänker boka i go, men troligtvis bidda för uppgradering till Plus.

Jag gillar A220 men har bara flugit den med bolag som har seat block. Swiss tex garanterar att du sitter helt själv på "2 sidan" i business. Och utifrån det skulle jag föredra A220.

Men.

Sas har inte garanterad seat block. Och då ökar chansen att du får tomt säte bredvid dig om du väljer A320. Och en helt full A220 känns nog fullare än en A320.

Men, igen.

Det är en rätt lång flygning. Som Diamond skulle jag nog välja kombinationen A220 och betala för tomt säte bredvid I go, och strunta i plus. Drycken ingår och så tar man med sig en påse från Pontus eller annat ställe på flygplatsen.
 
Toppen