Senaste nytt

Nytt samarbete mellan SAS och airBaltic

ekf

Medlem
Vad menar du? Fattar inte riktigt. Det är inte så stor skillnad men du du tycker att själva bytet av terminal är jobbigt?
Jag menade att det jobbiga är själva terminalbytet och framförallt åt ena hållet. Däremot är det inte så stor skillnad på T4->T2 och T4->T5... buss i båda fallen (eller promenad+security), alltså tycker jag det kvittar om AirBaltic flyger från T2 eller T5, så länge jag kommer från eller ska till svensk inrikes. T5<->T2 är visserligen sämre än T5<->T5...
 

fcx

Medlem
Om man har vettiga samarbeten med andra bolag så finns det ju alla möjligheter att Air Baltic flyttar tillbaka till T5 efter att byggnadsarbetena är avslutade till hösten.
 

Nikje

Medlem
Hur matchade du?
Längst ned på airBaltic Club offers | airBaltic

upload_2019-5-17_9-17-0.png
 

Sukhoi

Medlem
Äsch, T4->T2 och T4->T5 är relativt smidigt nu med airside-bussen.. Kan inte se att det är en stor skillnad...
Jag tycker att det som är jobbigt är själva bytet av terminal, ffa på vägen från utrikes->inrikes då det inte går att åka buss...
Hej! Tänkte mest på de med transfer utrikes till utrikes. Tex Riga-Arlanda-Newark etc. Om de ska ha ett större samarbete. Sas och Air baltic.
 

Berglund

Medlem
Hej! Tänkte mest på de med transfer utrikes till utrikes. Tex Riga-Arlanda-Newark etc. Om de ska ha ett större samarbete. Sas och Air baltic.
Fast transferbussen på Arlanda går airside T2<>T5, i båda riktningarna. Det är som vilket terminalbyte som helst på valfri ”storflygplats” ute i Europa/världen. Det ser jag verkligen inte som ett problem.
 

M.K

Medlem
Något nytt här? Det ser onekligen ut som det är över för SK till Riga. Jag finner någon enstaka avgång med 737-600 som fasas ut helt detta räkenskapsår.
Jag finner fortsatt ingenting om EB-intjäning heller på Airbaltics avgångar.
 

Agö

Medlem
Något nytt här? Det ser onekligen ut som det är över för SK till Riga. Jag finner någon enstaka avgång med 737-600 som fasas ut helt detta räkenskapsår.
Jag finner fortsatt ingenting om EB-intjäning heller på Airbaltics avgångar.
SAS verkar flyga två gånger i veckan mellan Stockholm och Riga september-november. Torsdagar och söndagar.
 
Toppen