Senaste nytt

Nytt samarbete mellan SAS och airBaltic

lilly k

Medlem
Har fått mina avgångar ändrade till Air Baltic istället. Dum fråga förmodligen men kan jag räkna med samma servicekoncept ombord? Reser i Plus för övrigt. Våra förvalda platser har naturligtvis blivit ändrade vilket är lite opraktiskt när jag reser med sonen att hamna på olika rader. Jag kan dock inte ändra dessa på hemsidan.
 

henke12

Medlem
Har fått mina avgångar ändrade till Air Baltic istället. Dum fråga förmodligen men kan jag räkna med samma servicekoncept ombord? Reser i Plus för övrigt. Våra förvalda platser har naturligtvis blivit ändrade vilket är lite opraktiskt när jag reser med sonen att hamna på olika rader. Jag kan dock inte ändra dessa på hemsidan.
Ja. Svaras i inlägg #46

Testa chat eller ring in för att byt platser
 

011430121

Medlem
Har fått mina avgångar ändrade till Air Baltic istället. Dum fråga förmodligen men kan jag räkna med samma servicekoncept ombord? Reser i Plus för övrigt. Våra förvalda platser har naturligtvis blivit ändrade vilket är lite opraktiskt när jag reser med sonen att hamna på olika rader. Jag kan dock inte ändra dessa på hemsidan.
Ring SAS så hjälper de dig
 

palmen

Moderator
Fick en bokning som är operated by Airbaltic men med SK på biljetten.
Gäller EBD förmån med fri dryck?
Samma gäller för om det är operated by city jet Eller xfly.
Har du bokat en resa till Riga som har sk nummer är det dock troligtvis codeshare och då gäller det inte.
 

Lagerman

Medlem
Ser att de även flyger en del SAS-avgångar Arlanda Faro slutet av mars och början april.
Ska ner till Algarve vid denna tid.
Vilket är bekvämast och bäst O/B service. A220 med Air Baltic eller A320 med SAS.
Tänker boka i go, men troligtvis bidda för uppgradering till Plus.

Jag flyger ARN-FAO med SK2847 nästa tisdag som blev en A220 från AirBaltic. Flyger som Diamond i Go med två i sällskapet (varav en bubbelälskare som brukar se till att maximera värdet av mitt Diamond) :D
Ska försöka rapportera kortfattat här i tråden.
 

SK989

Medlem
Igår bytte Air Baltic till terminal 2 på Arlanda. Det gäller ju förstås bara Air Baltics egna flyg och inte när de flyger wetlease för SAS. Fast, för att komplicera saken ytterligare, är det faktiskt terminal 2 när Air Baltic flyger codeshare åt SAS (finns Stockholm - Riga). Jag tror det där kan ställa till det för en hel del folk. Det står "flygs av Air Baltic" i informationen från SAS och tja ibland är det terminal 2 (om det är codeshare) och ibland terminal 5 (om det är wetlease). Frågar du Swedavia varifrån Air Baltic avgår är svaret terminal 2 och information som ges av t.ex. Arlanda Express och Flygbussarna lär också vara terminal 2.
 
Last edited:
Toppen