Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

@Philip G har du följt samtliga steg i @malmokalle eminenta guide?
Edit. Inlägg #130
Sammanfattning av tips för att boka plats på en TK-flight i appen, några är sedan tidigare nämnda i tråden.

Ta fram TK´s PNR genom att t.ex. registrera SAS PNR i CheckMyTrip eller ring SAS.

Knappa först in TK´s PNR och sedan SAS biljettnummer på samtliga passagerare.

OBS: Om man kopierar numret från SAS så trunkeras detta när man klistrar in. Knappa in de 3 sista siffrorna manuellt. Inget bindestreck efter 117!
Visa bifogad bild 125104
När detta är klart och man går vidare kommer detta meddelande:
Visa bifogad bild 125105
Ignorera detta och tryck på Done. Då kommer följande bild:
Visa bifogad bild 125106
Tryck på > varvid följande meddelande dyker upp:
Visa bifogad bild 125107
Ignorera även detta, och följande visas:
Visa bifogad bild 125108
Välj platser och "trumvirvel", allt klart!
Visa bifogad bild 125109

• Gilla
Reactions: JPE
117247985XXXX funkar inte? Prova att skriva in manuellt också (ej copy/paste)

Yes, testat copy/paste, manuellt, med 117 som start, utan 117 och med 247 som start istället och samtliga försök resulterar i "Passenger not found". Även testat med min fästmös nummer och namn. Kanske får ominstallera appen? Läste att någon testat det och att det funkade, men känns väl som en högoddsare att det skulle funka..

Update: Ringde kundtjänst, och på grund av att vi gjort ändringar i bokningen hade flera olika ticketnummer skapats, så nu har jag testat med dem jag fick från kundtjänst - och hör och häpna - det funkade! Eureka!

EDIT: Kom hela vägen till att välja platser, men efter continueknappen dök följande errormeddelande upp:

69B4C4BA-13EE-406B-A918-5D18AA24B897.png

EDIT 2: Ringde kundtjänst igen, som väldigt snabbt konstaterade att det icke äro möjligt att boka stolar. Jag stod på mig och sa att "det kommer vara möjligt, vi kan väl testa?". Slutligen gick agenten med på det med årets brasklapp om att det inte är möjligt... Men BC-guden besvarade mina böner och vips så var 2A,2B bokat och bekräftat.

Last edited:
Yes, testat copy/paste, manuellt, med 117 som start, utan 117 och med 247 som start istället och samtliga försök resulterar i "Passenger not found". Även testat med min fästmös nummer och namn. Kanske får ominstallera appen? Läste att någon testat det och att det funkade, men känns väl som en högoddsare att det skulle funka..

Nu förstår jag. Du har en serie av biljetter eftersom resan är så lång. Jag antar att sista två innan - 16 är antingen 14 eller 15? Så två möjliga steg:
1. Första sekvensen: det skall vara 117 + 10 siffror. En biljett består av 10 siffror + prefix för bolag, 117 för SAS som utfärdare
2. Sista sekvensen: det kan vara att TK segmenten finns på sista billjettsegmenten. I så fall ersätt sista två med 16

Två sista grejer som jag själv gjorde fel. Är du 100% säker på att du har biljettnummer efter senaste ombokning? Det utfärdas nya nämligen varje gång du bokar om. Är du också 100% säker på att du har Turkish operating PNR och inte SAS?

Toppen