Bokat både Zanzibar och Bangkok i Business den senaste veckan med voucher så det fungerar allt.Alf skrev:Det går väl fortfarande inte att boka via SAS hemsida? Jag har försökt sedan någon vecka tillbaka utan att lyckats med någon resa i business. Däremot fungerade det att boka i ekonomi mellan ARN-HNL, i varje fall till betalning vilket inte fungerat på de andra bokningarna jag försökt göra.Klicka för att utvidga...
Nä någon ändra har inte funnits. Det behöver du ringa in förimartin skrev:Nu har länken för avbokning av Star Alliance bonusresor lagts till och man slipper ringa in för det! Saknas bara "ändra", men jag minns inte om det ens fanns tidigare.Klicka för att utvidga...
På Ipad?Taggen skrev:Bokat både Zanzibar och Bangkok i Business den senaste veckan med voucher så det fungerar allt.Klicka för att utvidga...
NejAlf skrev:På Ipad?Klicka för att utvidga...
Ja, alla routingmöjligheter dyker inte upp. Gör separata sökningar mellan t ex GRU, RIO, BOG, YYZ, LAX, ORD, NYC, MIA, FRA, AMS, BCN, MAD, LHR, etc och ring in och boka. Exampel: Se om du hittar FRA-GRU och kolla därefter om <Din hemort>-FRA finns. Testa annars t ex <Din hemort>-BOG och därefter BOG-GRU, etc.NyfikenGrau skrev:För att förtydliga, jag undrar alltså om det egentligen finns mycket mer tillgänglighet än man ser på Eurobonus Star Alliance-sökning? Medveten om att TAP förmodligen har tätast förbindelser Europa<->Sydamerika av alla Star-bolag, men när jag hittar flera hundra platser kommande höst med TAP och ingen enda med Lufthansa, Swiss, Air Canada, United, Avianca, Copa eller Turkish börjar man ju undra om man ser allt eller ens en bråkdel.Klicka för att utvidga...
Budgetresenär skrev:Ja, alla routingmöjligheter dyker inte upp. Gör separata sökningar mellan t ex GRU, RIO, BOG, YYZ, LAX, ORD, NYC, MIA, FRA, AMS, BCN, MAD, LHR, etc och ring in och boka. Exampel: Se om du hittar FRA-GRU och kolla därefter om <Din hemort>-FRA finns. Testa annars t ex <Din hemort>-BOG och därefter BOG-GRU, etc.Klicka för att utvidga...
Nej, jag brukar boka jul/nyårsresan i februari-mars, i vanliga fall.NyfikenGrau skrev:Sökt halva dan på Eurobonus Star Alliance, men tror jag får inse att de flesta flygen för december 22/januari 23 inte är schemalagda på långa vägar än - Swiss har t.ex. inte ens publicerat hela sommartidtabellen än (sker nästa vecka) så jag är förmodligen alldeles för tidigt ute. I normala tider hade det kanske varit perfekt att börja kolla nu, men..inget är normalt nu.Klicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Nej, jag brukar boka jul/nyårsresan i februari-mars, i vanliga fall.Klicka för att utvidga...
Nä, man vill ju få till något mer värdefullt än TAP som tex ARN-IST-GRU-EZE med TK eller ARN-FRA-EZE med LH. Dessa släpps senare.NyfikenGrau skrev:Kan iaf passa på att nämna att TAP redan nu har platser till jul/nyår för SP synliga på Eurobonus Star-sidan, delvis även till Rio (eller så försvinner Rio mycket snabbare). Men efter att återigen ha begrundat de enorma avstånden i Sydamerika så har vi bestämt oss för att SP/Rio inte räcker för vår del, ett separat flyg bara vidare till Buenos Aires eller Santiago därifrån vore som en längre Medelhavsflygning från BerlinKlicka för att utvidga...
Går inte att boka dem över telefon heller tyvärr. Vissa har lyckats boka platser på hemsidan mer än 89 dagar i förväg och fått e-ticket utfärdat, så skadar inte att prova andra datum.axo skrev:Är det någon som lyckats boka ARN-BKK i Thai Business längre än 89 dagar framåt? Ser på hemsidan ut att finnas många datum med 2 tillgängliga platser men de går inte att boka för mig (får felmeddelandetTyvärr, det biljettpris du valt gäller inte längre. Välj ett annat biljettpris som många andra verkat få tidigare i denna tråd). Fungerar det att ringa för att boka platserna med Eurobonus?Klicka för att utvidga...
Den konspiratoriske förstår givetvis att anledningen till att det inte fungerar är att viljan att lösa dem inte är så stor hos SAS just nu med tanke på hur de behandlar *A bokningar överhuvudtaget så jag tror nog att de är mer sugna på att hålla nere antalet bokningar och så råkade ett teknikskt problem dyka upp där motivationen att lösa det inte är så hög för då bokar folk helt plötsligt igen. Jag jobbar också med IT och förundras också över hur inkompetenta alla andra är utom jag. Hur svårt kan det vara?JPE skrev:Intressant att de inte lyckats lösa de tekniska problemen än när det gäller bokning av Singapore Airlines. Jobbar själv inom IT och blir förundrar över hur imkompetent IT-avdelning de måste ha, antingen SAS eller SQ (eller båda). Det har ju fungerat innan pandemin.Klicka för att utvidga...