Senaste nytt

Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

palmen

Moderator
Tyvärr, på en bonusresa måste tiden mellan flighter understiga 24h enligt villkoren, och såvitt jag vet har ingen fått igenom undantag på det.
Jodå, jag har fått igenom 36h. Men det var absolut inte enligt reglerna och inte direkt så jag ifrågasatte det långa stoppet, men det är inte tillåtet men om agenten gör fel så finns det inget som stoppar det i själva bokningen.
 
Jodå, jag har fått igenom 36h. Men det var absolut inte enligt reglerna och inte direkt så jag ifrågasatte det långa stoppet, men det är inte tillåtet men om agenten gör fel så finns det inget som stoppar det i själva bokningen.
Jag har också fått igenom ett stopp på 40 t vid en tidtabellsändring. Förklarade för agenten att det inte var mitt fel att tidtabellen ändrats och hen höll med och så fick jag nya biljetter...
 
Nu kan jag inte se någon 241 på varken *A bokningssidan eller vanliga sas bokningen.
Såg dom tidigare idag o_O
Någon som kan se sina 241 i bokningen?
 
Last edited:
Jag har också fått igenom ett stopp på 40 t vid en tidtabellsändring. Förklarade för agenten att det inte var mitt fel att tidtabellen ändrats och hen höll med och så fick jag nya biljetter...

Tydligen är det inte helt okänt att få igenom längre stopp, så jag hade fel. Men att få igenom ett stopp vid tidtabelländring tycker jag ändå är en lite annan sak än att boka så från början. Mycket kan tillåtas vid ändringar som inte är möjliga att planera för...
 
Toppen