Senaste nytt

Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

Sökt halva dan på Eurobonus Star Alliance, men tror jag får inse att de flesta flygen för december 22/januari 23 inte är schemalagda på långa vägar än - Swiss har t.ex. inte ens publicerat hela sommartidtabellen än (sker nästa vecka) så jag är förmodligen alldeles för tidigt ute. I normala tider hade det kanske varit perfekt att börja kolla nu, men..inget är normalt nu.
Nej, jag brukar boka jul/nyårsresan i februari-mars, i vanliga fall.
 

NyfikenGrau

Medlem
Nej, jag brukar boka jul/nyårsresan i februari-mars, i vanliga fall.

Kan iaf passa på att nämna att TAP redan nu har platser till jul/nyår för SP synliga på Eurobonus Star-sidan, delvis även till Rio (eller så försvinner Rio mycket snabbare). Men efter att återigen ha begrundat de enorma avstånden i Sydamerika så har vi bestämt oss för att SP/Rio inte räcker för vår del, ett separat flyg bara vidare till Buenos Aires eller Santiago därifrån vore som en längre Medelhavsflygning från Berlin :eek:
 
Kan iaf passa på att nämna att TAP redan nu har platser till jul/nyår för SP synliga på Eurobonus Star-sidan, delvis även till Rio (eller så försvinner Rio mycket snabbare). Men efter att återigen ha begrundat de enorma avstånden i Sydamerika så har vi bestämt oss för att SP/Rio inte räcker för vår del, ett separat flyg bara vidare till Buenos Aires eller Santiago därifrån vore som en längre Medelhavsflygning från Berlin :eek:
Nä, man vill ju få till något mer värdefullt än TAP som tex ARN-IST-GRU-EZE med TK eller ARN-FRA-EZE med LH. Dessa släpps senare.
 

axo

Medlem
Är det någon som lyckats boka ARN-BKK i Thai Business längre än 89 dagar framåt? Ser på hemsidan ut att finnas många datum med 2 tillgängliga platser men de går inte att boka för mig (får felmeddelandet Tyvärr, det biljettpris du valt gäller inte längre. Välj ett annat biljettpris som många andra verkat få tidigare i denna tråd). Fungerar det att ringa för att boka platserna med Eurobonus?
 

Jonas C

Medlem
Är det någon som lyckats boka ARN-BKK i Thai Business längre än 89 dagar framåt? Ser på hemsidan ut att finnas många datum med 2 tillgängliga platser men de går inte att boka för mig (får felmeddelandet Tyvärr, det biljettpris du valt gäller inte längre. Välj ett annat biljettpris som många andra verkat få tidigare i denna tråd). Fungerar det att ringa för att boka platserna med Eurobonus?
Går inte att boka dem över telefon heller tyvärr. Vissa har lyckats boka platser på hemsidan mer än 89 dagar i förväg och fått e-ticket utfärdat, så skadar inte att prova andra datum.
 

JPE

Medlem
Intressant att de inte lyckats lösa de tekniska problemen än när det gäller bokning av Singapore Airlines. Jobbar själv inom IT och blir förundrar över hur imkompetent IT-avdelning de måste ha, antingen SAS eller SQ (eller båda). Det har ju fungerat innan pandemin.
 

Taggen

Medlem
Intressant att de inte lyckats lösa de tekniska problemen än när det gäller bokning av Singapore Airlines. Jobbar själv inom IT och blir förundrar över hur imkompetent IT-avdelning de måste ha, antingen SAS eller SQ (eller båda). Det har ju fungerat innan pandemin.
Den konspiratoriske förstår givetvis att anledningen till att det inte fungerar är att viljan att lösa dem inte är så stor hos SAS just nu med tanke på hur de behandlar *A bokningar överhuvudtaget så jag tror nog att de är mer sugna på att hålla nere antalet bokningar och så råkade ett teknikskt problem dyka upp där motivationen att lösa det inte är så hög för då bokar folk helt plötsligt igen. Jag jobbar också med IT och förundras också över hur inkompetenta alla andra är utom jag. Hur svårt kan det vara?
 

Rasmus_1

Medlem
En annan förklaring kan ha med osäkerheten kring VTL-konceptet. Förhoppningsvis ser Singapore snart möjligheterna med ökat resande och att ta över nu när situationen är som den är i Hong Kong.
 
  • Gilla
Reactions: JPE
Toppen