Senaste nytt

Är SAS Lounge på Landvetter öppen ?

Och ? Har jag köpt en PLUS-biljett och därigenom betalt extra för att få tjänsten "Lounge-access" så borde jag väl få någon form av ersättning när SAS inte kan leverera tjänsten ?

/ TT
Tveksamt, Du bör ha köpt tjänsten för rätt länge sedan om du ska kunna hävda att du gjort köpet i tron att loungen är öppen på Landvetter.

När man följt denna tråden så slår det mig att just nu att man endast kan få tillgång till lounge så länge man inte flyger med ett skandinaviskt flygbolag och detta på den näst största svenska flygplatsen, det känns ju lite som att SAS vill säga oss något typ...flyg helst inte med oss :)

Att Landvetter är Sveriges andra största flygplats säger lika lite som att Arlanda är Sveriges största.

I passagerarantal är båda små.

Och ? Har jag köpt en PLUS-biljett och därigenom betalt extra för att få tjänsten "Lounge-access" så borde jag väl få någon form av ersättning när SAS inte kan leverera tjänsten ?

/ TT
Ta det med SAS och rapportera hur det gått.
Får du ett negativt svar så kan du inte ta det till ARN utan då återstår Tingsrätten. Gör du det för 150 spänn!?!?!?
Om du tror att livet fungerar med millimeterprecision ... så är inte den här planeten för dig.

Om du tror att livet fungerar med millimeterprecision ... så är inte den här planeten för dig.

Jag kan inte förstå mig på många på det här forumet, som är villiga att lägga exakt vad som helst på blåskontot, och inte vill ställa några krav alls på SAS och andra flygbolag.

Om man har köpt och betalat för en viss tjänst, så är det självklart vad som ska levereras.

SAS säljer Plus-biljetter med just att det ingår sådant som loungetillgång, prioboarding och mat. Om de inte levererar detta, så borde de återbetala för tjänsterna som inte levererats. Det handlar inte om millimeterprescision, utan bara helt normal vanlig kontraktuppfyllnad. Det är en självklarhet för alla andra branscher!

Det är väl inte värt att driva en rättsprocess kring en avsaknad loungetillgång, men det hindrar inte att det är fel att den saknas! Och att SAS rutinmässigt säljer sådant de inte har någon som helst avsikt att leverera, tycker jag inte man ska acceptera eller försvara!

Det sagt, god jul!

Principiellt håller jag med. Men detta borde ju isåfall gälla den stora mängd av sas flygningar som avgår från flygplatser där sas inte har lounge tex.

Sedan är det säkert skrivet "på rätt sätt" i något villkor någonstans att tillgången bara gäller sas egna longer under deras öppettider. Så de kommer undan på att det just nu är utanför öppettiderna. Typ så. Så att faktiskt jaga hem det via domstol blir nog svårt rent formellt.

Visst det är inte så den marknadsförs. Men samma sak gäller ju tex samtliga flygningar från säg Luleå ellet för den skull de flesta destinationer ute i Europa. Ska det vara lika behandling där så är det rimliga antagligen att stänga loungen helt, och göra GOT likvärdig med andra icke-hubbar.

Lösningen? Sluta boka plus från Göteborg. Så det syns i Excel arken. Eller sluts helt boka sas därifrån och flyg Ryan till Stockholm eftersom sas inte ger utlovade guld förmåner heller. Det är sådant som syns i siffrorna där som kan få effekt..

Jag kan inte förstå mig på många på det här forumet, som är villiga att lägga exakt vad som helst på blåskontot, och inte vill ställa några krav alls på SAS och andra flygbolag.

Om man har köpt och betalat för en viss tjänst, så är det självklart vad som ska levereras.

SAS säljer Plus-biljetter med just att det ingår sådant som loungetillgång, prioboarding och mat. Om de inte levererar detta, så borde de återbetala för tjänsterna som inte levererats. Det handlar inte om millimeterprescision, utan bara helt normal vanlig kontraktuppfyllnad. Det är en självklarhet för alla andra branscher!

Det är väl inte värt att driva en rättsprocess kring en avsaknad loungetillgång, men det hindrar inte att det är fel att den saknas! Och att SAS rutinmässigt säljer sådant de inte har någon som helst avsikt att leverera, tycker jag inte man ska acceptera eller försvara!

Det sagt, god jul!

Gör ngt åt saken eller gå vidare i livet. Sluta gråta ut på ett forum över 150 spänn!

Själv har jag stämt SAS med då gäller det helt andra summor. Tänker inte låta de blåsa mig på pengar. Då de inte inkommit med ett svar blir det tredskodom men antar det går ut en påminnelse innan dess. Kommer rapportera det i rätt tråd när allt klart. Jag håller SAS ansvariga.

En del av er måste kliva ner från era höga hästar lr åtminstone ta på er hjälmen för ni kommer trilla ner många gånger här i livet.

Toppen