Senaste nytt

Är SAS Lounge på Landvetter öppen ?

FilipJ

Medlem
Med guld säger du. Har du hittat det i några vilkor. Jag har sökt utan att finna och fått till mig att kontraktsloungen Vinga bara är tillgänglig om man flyger Biz.
Empiri med swiss och när man fyller i med lounge finder på Lufthansas sida. Nu ska jag lägga in asterisk för Brussels Airlines i eco med guld för den är jag inte lika säker på.
 
Med guld säger du. Har du hittat det i några vilkor. Jag har sökt utan att finna och fått till mig att kontraktsloungen Vinga bara är tillgänglig om man flyger Biz.

Flög Lufthansa i ekonomi för någon vecka sedan och tog därför upp mitt Priority Pass men när han i incheckningen såg att jag var SAS Gold så sa han att då går det på Lufthansa. Även gäst fick följa med.
 

samet

Medlem
Flög Lufthansa i ekonomi för någon vecka sedan och tog därför upp mitt Priority Pass men när han i incheckningen såg att jag var SAS Gold så sa han att då går det på Lufthansa. Även gäst fick följa med.

Toppen. Var en sådan bekräftelse jag sökte. Har en flight i Eco med LH i januari. För mig är det lugnt då jag har PP. Men mina 7 kollegor som skall med har det inte. Men tillsammans har vi två guld och två Diamond.
 

Tomas E

Medlem
Empiri med swiss och när man fyller i med lounge finder på Lufthansas sida. Nu ska jag lägga in asterisk för Brussels Airlines i eco med guld för den är jag inte lika säker på.
Jag kom in för några veckor sedan på en ekonomibiljett med Brussels Airlines och ett Star Alliance Gold.
 
Det här börjar likna snålheten som SAS körde med i Vilnius (och många andra ställen) innan pandemin där man enbart kunde komma in när man flög med Lufthansa och *A Gold men inte om man flög med SAS; då var man vatten värd.
 

TasselT

Medlem
Det här börjar likna snålheten som SAS körde med i Vilnius (och många andra ställen) innan pandemin där man enbart kunde komma in när man flög med Lufthansa och *A Gold men inte om man flög med SAS; då var man vatten värd.
Slutsatsen är alltså att enda möjliga kombination för att bli nekad inträde i Vinga är om man enbart har status på SAS och flyger med SAS ? Vilket mörker... o_O

/ TT
 

TasselT

Medlem
Märkligt att SAS inte kan fixa ett avtal med Vinga för sina passagerare. Det borde väl ändå vara billigare än att ha igång den egna loungen ?
Om inte annat borde man få en voucher på typ 150:- som man kan köpa lite mat och en pilsner för i valfri restaurang på flygplatsen när man inte kan utnyttja loungen.

/ TT
 
Toppen