Senaste nytt

Ny reseklass på SJ Snabbtåg – 2 klass Lugn

jerixon

Medlem
Fick denna enkät idag.
Blev inga bra betyg för SJ....
Screenshot_20211207_103059.jpg
 

mha321

Medlem
Betalade 75 kr extra idag när jag bokade mellandagsresa föratt få sitta i ett "ensamsäte" i gamla 1:a klass-vagnen. Fett värt det i coronatider. Om folk babblar eller inte spelar ingen roll när jag har mina Bose igång
Enkelsätet är det definitivt värt att betala för. Extra nu men även i icke coronatider.

Det är väl därför de tar bort hälften av dem på varje tåg :-/
 

ekf

Medlem
Betalade 75 kr extra idag när jag bokade mellandagsresa föratt få sitta i ett "ensamsäte" i gamla 1:a klass-vagnen. Fett värt det i coronatider. Om folk babblar eller inte spelar ingen roll när jag har mina Bose igång
Ja, som jag ser det är enkelsätet det enda konkreta i erbjudandet som det är värt att betala för, förutom "förhoppningen" av att det kommer att vara tyst och lugnt. Enkelsätet är ju dock inte en del av konceptet utan bara en effekt av att alla tåg inte är ombyggda än.
Jag får se hur det är, har inte testat själv än men har en bokad resa i nästa vecka.. det ska bli intressant. "Tyvärr" var det gammalt tåg i ena riktningen, så det fick bli vanlig 2:a klass åt ena hållet.
 

travelmode

Medlem
Har SJ lovat att det kommer vara lugnt och tyst på ett sätt som gör att de kan ersätta om de inte levererar. SJ har tex som policy att inte ersätta om din stol är smutsig med spillt kaffe eller choklad...
 

Hachans

Medlem
Har SJ lovat att det kommer vara lugnt och tyst på ett sätt som gör att de kan ersätta om de inte levererar. SJ har tex som policy att inte ersätta om din stol är smutsig med spillt kaffe eller choklad...

Nej, det är ju därför de tagit bort tyst avdelning. Tyst avdelning var solklar, det skulle vara tyst.

Nu är det väldigt vagt istället och öppet för tolkning. Vilket gör att man inte kan få ersättning när levererad tjänst inte motsvarar förväntningar.

Det är slugt och helt på par med hur SJ verkar jobba numera.
 
Toppen