Senaste nytt

Ny reseklass på SJ Snabbtåg – 2 klass Lugn

henrik l

Medlem
Jag har nog hittills dryga 10 resor i "lugn" och det har varit lugnt på alla resor. Senast i onsdag var den som satt och pratade i mobilen, inte så högt, men för högt för "lugn". Han fick snabbt en åthutning av en medpassagerare varvid han avslutade samtalet.
 

intuition

Medlem
Kanske de kampanjar med priser i 2.kl lugn istället...
20%.png
 
Som konsekvens av att samma vagntyp används för både 1-klass och 2-klass lugn är att förstaklassvagnen jag nu sitter i har skyltar som säger 2-klass lugn. Något förvirrande.

Folk pratar glatt på i sina konferenssamtal och kaffevagnen står framme så ganska säker på att jag befinner mig rätt trots allt!
 

Sir Lemon

Medlem
Tack gode Gud för SJ Lugn. Höll på att bli tokig på ett tjattrande par i första klass igår. De låg dock preciiiiis under min sociala gräns för att påtala problemet. Skön morgon idag med singelsäte, som mkt var huvudanledningen att jag förr alltid reste första klass (plus att det ”förr” var varm huvudrätt i trerättersalternativet). :)
 

Attachments

  • B8C903C7-C0EE-4F62-AAAB-71D8009A8DE4.jpeg
    B8C903C7-C0EE-4F62-AAAB-71D8009A8DE4.jpeg
    81,7 KB · Visningar: 154

ekf

Medlem
Jag har fortfarande inte lyckats testa 2 klass lugn då jag endast bokar det om den utförs med 1 klass-config...

Är det någon som vet vad som skiljer frukostpåsen som ska ingå i 2 klass lugn med den frukostbox som går att köpa separat i 2 klass? (Förutom förpackningen alltså)
 

intuition

Medlem
Vilken flopp...
2.klass "lugn" är ingen som helst skillnad mot vanlig 2.kl. Kompisgäng som skrattar och skriker. Folk som hänger i gången med polarna som sitter på anna rad och tjattrar.
 
Toppen