Frågor om att boka Eurobonus award resa

Sorgligt att bemötandet och kunskaperna hos SAS kundtjänst är så otroligt varierande.

Jag har själv blivit waitlistad vid mina senaste två awardbokningar med Turkish airlines.

Efter några dagar har statusen ändrats till bekräftad.



@Tonton har skrivit om detta fenomen:




Tonton skrev:Vissa awards (jag har primärt märkt det med ET och TK) har waitlist. Det går således inte att bekräfta biljetterna direkt och därför inte heller att boka med onlineverktyget - trots att du ser tillgänglighet där.Om man hittar rätt person i Tallin så kan de göra bokningen åt dig, med vissa segment waitlisted. Man får då snällt vänta några dagar och hoppas på det bästa. Jag har haft säkerligen ett dussintal sådana awardbokningar - i ca 80% av fallen har jag fått platsen tillslut. En gång så gick Tallinn till och med så långt att de ringde aktuellt flygbolag för att få den bekräftat.Såhär ser mailen ut när man får beskedet från SAS:Klicka för att utvidga...
 
Ibland frågar man sig om man är machoist.



United, Aeroplan och Lifemiles: 9 biljetter i både Eco och Business med LH intraeuropa tillgängligt!

SAS Kundtjänst efter 90min i kö: "Jag ser inga bonusbiljetter på dessa datum alls"
 
Någon som vet ifall SAS hemsida och app visar fel stolsnummer och rad ifall man bokat Bonusbiljett med Star Alliance för en del flighter.



Jag fick hjälp att boka Turkish och för tre av fyra flighter står det fel stolsnummer. Exempel för TK Boeing 777-300ER så bad jag kundtjänst att boka 4A och 4B men på bokningen står det 3A och 4D eller är det något annat som kan ha blivit fel?





upload_2021-8-17_17-49-0-png.120528
 
Båtens skrev:Någon som vet ifall SAS hemsida och app visar fel stolsnummer och rad ifall man bokat Bonusbiljett med Star Alliance för en del flighter.Jag fick hjälp att boka Turkish och för tre av fyra flighter står det fel stolsnummer. Exempel för TK Boeing 777-300ER så bad jag kundtjänst att boka 4A och 4B men på bokningen står det 3A och 4D eller är det något annat som kan ha blivit fel?Visa bifogad bild 120528Klicka för att utvidga...
Har du kollat på checkmytrip?
 
Båtens skrev:Någon som vet ifall SAS hemsida och app visar fel stolsnummer och rad ifall man bokat Bonusbiljett med Star Alliance för en del flighter.Jag fick hjälp att boka Turkish och för tre av fyra flighter står det fel stolsnummer. Exempel för TK Boeing 777-300ER så bad jag kundtjänst att boka 4A och 4B men på bokningen står det 3A och 4D eller är det något annat som kan ha blivit fel?Visa bifogad bild 120528Klicka för att utvidga...
Bilden verkar vara från sestguru? Vad har det med saken att göra?

Kan mycket möjligt vara så att sas hemsida/app visar ett plan med en config när det är ett annat plan och config som planeras, då kan det bli rätt snett.

Vad säger Turkish egen sida att det ska vara för plan och config på flygningen? Det borde vara den säkraste källan att titta på.
 
palmen skrev:Bilden verkar vara från sestguru? Vad har det med saken att göra?Kan mycket möjligt vara så att sas hemsida/app visar ett plan med en config när det är ett annat plan och config som planeras, då kan det bli rätt snett.Vad säger Turkish egen sida att det ska vara för plan och config på flygningen? Det borde vara den säkraste källan att titta på.Klicka för att utvidga...


Både SAS och Turkish egna sida säger att de ska flyga med Boeing 777-300ER Wide-body. Turkish har väl bara en config på den kärran? La till en bild från sestguru så ni skulle se seat map för planet (även om jag vet att de flesta här klickar fram det snabbt på egen hand). Får väl ringa SAS imorgon igen och fråga vad som har hänt. Förhoppningsvis är det inga problem att ändra platser i efterhand.
 
Hej,



Försöker boka en envägsresa för tre passagerare via Eurononus. ORD-ARN.

Tyvärr finns bara två platser tillgängliga på mitt datum.

Kan jag lägga till ytterligare en passagerare till en befintlig bokning om det dyker upp platser?, Om ja, vi nätet eller bara via kundjänst?



(Kan tillägga att jag kan inte ha det på två bokningar då 2 passagerare är barn...)
 
JohnR skrev:Hej,Försöker boka en envägsresa för tre passagerare via Eurononus. ORD-ARN.Tyvärr finns bara två platser tillgängliga på mitt datum.Kan jag lägga till ytterligare en passagerare till en befintlig bokning om det dyker upp platser?, Om ja, vi nätet eller bara via kundjänst?Klicka för att utvidga...


Nej, du måste isf avboka och boka med den tillkomna platsen, ingen garanti att de cancellerade 2 platserna går tillbaka till poolen.



Kan i de flesta fall via nätet för SAS EB, men har man pillat på den i någon form så är det nästan garanterat att du måste ringa kundtjänst.
 
Båtens skrev:Både SAS och Turkish egna sida säger att de ska flyga med Boeing 777-300ER Wide-body. Turkish har väl bara en config på den kärran? La till en bild från sestguru så ni skulle se seat map för planet (även om jag vet att de flesta här klickar fram det snabbt på egen hand). Får väl ringa SAS imorgon igen och fråga vad som har hänt. Förhoppningsvis är det inga problem att ändra platser i efterhand.Klicka för att utvidga...
Har du provat att ändra plats själv?

Mina bokningar - SAS
 
Båtens skrev:Ja, det fungerar inte. På SAS kan jag inte ens se seat maps för flighterna med Turkish.Klicka för att utvidga...
Testade du att klicka på länken från Mattias? Det är inte den vanliga (nya) sajten, utan den gamla sajten (classic). En del saker brukar gå bättre att göra där.
 
Kanske en superdum fråga och svaret självklart för de flesta, men jag har inte hittat något svar så här kommer den.

- vid en bonus bokning, kan jag vid ett senare tillfälle ändra både resedatum & destination?



tack på förhand
 
Thefish skrev:Kanske en superdum fråga och svaret självklart för de flesta, men jag har inte hittat något svar så här kommer den.- vid en bonus bokning, kan jag vid ett senare tillfälle ändra både resedatum & destination?tack på förhandKlicka för att utvidga...


Det går eller har i alla fall tidigare gått utmärkt.
 
Thefish skrev:Kanske en superdum fråga och svaret självklart för de flesta, men jag har inte hittat något svar så här kommer den.- vid en bonus bokning, kan jag vid ett senare tillfälle ändra både resedatum & destination?tack på förhandKlicka för att utvidga...
Ja, mot en kostnad och under förutsättning att du inte använt poäng som gått ut vid ombokningstillfället.
 
Thefish skrev:Kanske en superdum fråga och svaret självklart för de flesta, men jag har inte hittat något svar så här kommer den.- vid en bonus bokning, kan jag vid ett senare tillfälle ändra både resedatum & destination?tack på förhandKlicka för att utvidga...
Fyller på vad de andra sagt: och under förutsättning att det finns poängbiljetter tillgängliga för de nya datumen också.
 
Canadien skrev:Just nu p g a covid så går det att boka om även med utgångna vouchers.Klicka för att utvidga...


Ok låter ju bra! Har en resa till HND i December som jag är skraj inte kommer bli av pga om Japan nekar inresa eller liknande men då kommer det inte gå till spillo i alla fall.
 
Back
Top