Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

igelkotten

Medlem
Intressant, som diamond ska man ju alltid kunna välja säte på SAS i alla fall. Senaste åren har jag inte kunnat välja på Lufthansa-gruppen utan har fått vänta till checkin. Kanske skiljer sig på award och betald biljett.

Jag är inte diamond. Mitt svar menade bara att illustrera att det var gratis på LH economy award (tror det även var innan mitt star gold var inlagt men inte helt hundra).
 

palmen

Moderator
Jag är inte diamond. Mitt svar menade bara att illustrera att det var gratis på LH economy award (tror det även var innan mitt star gold var inlagt men inte helt hundra).
Jag har tidigare kunnat välja på lufthansa som star gold, men det försvann för några år sedan och har inte kunnat välja efter det i ekonomi. Men saker kan ju ändras till det bättre ibland
 
TYvärr inget svar men en fråga till detta expert team på resor..... Jag har två EuroBonus biljetter bokade till Miami med avresa 1 nov. Det ser ju tyvärr inte så troligt ut att det kommer att gå att resa till USA då. Dessa resor bokades i våras. Från bokningsdatum tills nu har hälften av bonuspoängen jag använt gått ut. Finns det något sätt att "rädda" dessa poäng till en ny resa?
 

ekf

Medlem
TYvärr inget svar men en fråga till detta expert team på resor..... Jag har två EuroBonus biljetter bokade till Miami med avresa 1 nov. Det ser ju tyvärr inte så troligt ut att det kommer att gå att resa till USA då. Dessa resor bokades i våras. Från bokningsdatum tills nu har hälften av bonuspoängen jag använt gått ut. Finns det något sätt att "rädda" dessa poäng till en ny resa?
Vänta, hoppas på att SAS ställer in flyget... du kan avboka en arbetsdag före avgång och få tillbaka skatter och ej utgångna poäng annars.
 

Hachans

Medlem
Intressant, som diamond ska man ju alltid kunna välja säte på SAS i alla fall. Senaste åren har jag inte kunnat välja på Lufthansa-gruppen utan har fått vänta till checkin. Kanske skiljer sig på award och betald biljett.

Även jag kunde välja standardsäten gratis på LH när jag reste i eco på award i våras.
 

Mr Basic

Medlem
TYvärr inget svar men en fråga till detta expert team på resor..... Jag har två EuroBonus biljetter bokade till Miami med avresa 1 nov. Det ser ju tyvärr inte så troligt ut att det kommer att gå att resa till USA då. Dessa resor bokades i våras. Från bokningsdatum tills nu har hälften av bonuspoängen jag använt gått ut. Finns det något sätt att "rädda" dessa poäng till en ny resa?
Jag tänker tvärtemot @ekf att du ska hoppas att du kommer iväg till Miami. :) Då får du, förutom en trevlig resa till värmen, inga problem med utgångna poäng/voucher.
 
Är inne och kikar lite på awardfares nu var man ska lägga sina poäng nästa år. Ser att det dyker upp en hel del Etihad till t.ex Bangkok. Som jag minns det så kan man använda eurobonuspoäng på Etihad men att det var extremt dyrt? Är det så? När jag klickar upp alternativen så verkar det bara vara Air Canada och inte Eurobonus dock.

Kollar här: EuroBonus-partner – Etihad Airways | SAS
Kanske bara är Abu Dhabi?
 

palmen

Moderator
Är inne och kikar lite på awardfares nu var man ska lägga sina poäng nästa år. Ser att det dyker upp en hel del Etihad till t.ex Bangkok. Som jag minns det så kan man använda eurobonuspoäng på Etihad men att det var extremt dyrt? Är det så? När jag klickar upp alternativen så verkar det bara vara Air Canada och inte Eurobonus dock.

Kollar här: EuroBonus-partner – Etihad Airways | SAS
Kanske bara är Abu Dhabi?
Ja, Etihad är bara bokningsbart från Europa till Abu Dhabi och extremt dåligt värde rent generellt
 

JacobGBG

Medlem
På sistone så har jag på fått nobben på flera TK sträckor när jag ringt in till kundtjänst för att boka EB *A award. Hittar hyffsat med tillgänglighet via Aeroplan, och även om kundtjänst kan se dessa så blir det waitlist vid försök att boka. En del segment verkar vara married, (t.ex. för att åka IST-DXB måste du ha en GOT/MUC-IST med TK innan) men även när man rider ut dessa så slår denna waitlist till. Någon med större erfarenhet av TK än mig som är bekant med detta fenomen?
 
Toppen