Senaste nytt

Yellowstone och Beartoth- highway sommaren 2022

Gällande flygplatser etc. lägger jag mig inte i diskussionen då du redan fått många tips och råd där. Dock har vi kört hela rundan runt Yellowstone och ett flertal andra parker då vi var iväg 4 veckor för några år sedan.

Det viktigaste rådet jag kan ge dig är att ta fram Google maps och börja märka ut exakt vilka parker och stopp du vill göra! Det är enorma sträckor mellan vissa av sevärdheterna och stundtals kan det vara ganska packat med folk = väldigt långsam trafik. Vi tillbringade ganska många timmar i köer då vi var där i juni/juli 2016.

Boenden är en annan femma! Om ni vill bo inne i parkerna så måste du hänga på låset och boka upp dessa platser direkt när de släpps om man vill ha de bästa ställen. Yellowstone National Park Lodges kan vara bra att titta på!

Vi valde att bo utanför parkerna och det blev mest Best Western för vår del den gången. Som sagt var så kan det kosta ganska mycket för ett rum då tillgången inte alltid är så stor och du får långt ifrån alltid vad du betalar för om vi sammanfattar det hela som så...

Bryce Canyon och Zion nationalpark är också oerhört vackra och väl värda ett besök!

Kom ihåg att du kan "bara" stanna i DEN 23:59 annars blir det en ny biljett. Inga stopover på bonusresor med SAS.

Vad gillar ni göra? Snöret är långt...

Jo vi vet att att det bara är 23:59...Men tanken är att stanna kanske 3 dagar innan vi far vidare (även om det innebär nya biljetter).
Intressen, bo bra! äta gott! dricka gott! någon lättare utflykt till Klippiga bergen... eller naturskön omgivning...

Gällande flygplatser etc. lägger jag mig inte i diskussionen då du redan fått många tips och råd där. Dock har vi kört hela rundan runt Yellowstone och ett flertal andra parker då vi var iväg 4 veckor för några år sedan.

Det viktigaste rådet jag kan ge dig är att ta fram Google maps och börja märka ut exakt vilka parker och stopp du vill göra! Det är enorma sträckor mellan vissa av sevärdheterna och stundtals kan det vara ganska packat med folk = väldigt långsam trafik. Vi tillbringade ganska många timmar i köer då vi var där i juni/juli 2016.

Boenden är en annan femma! Om ni vill bo inne i parkerna så måste du hänga på låset och boka upp dessa platser direkt när de släpps om man vill ha de bästa ställen. Yellowstone National Park Lodges kan vara bra att titta på!

Vi valde att bo utanför parkerna och det blev mest Best Western för vår del den gången. Som sagt var så kan det kosta ganska mycket för ett rum då tillgången inte alltid är så stor och du får långt ifrån alltid vad du betalar för om vi sammanfattar det hela som så...

Bryce Canyon och Zion nationalpark är också oerhört vackra och väl värda ett besök!

Tack för tipset, kollade just 16-19 Jul, de bättre rummen på dessa lodges var redan uppbokade...
Frågan är är parken (Yellow Stone) stängd för biltrafik under vissa tider av dygnet? Tänkta att man annars kan bo strax utanför och utnyttja jetlagen till att bila in tidigt...??

Jo vi vet att att det bara är 23:59...Men tanken är att stanna kanske 3 dagar innan vi far vidare (även om det innebär nya biljetter).
Intressen, bo bra! äta gott! dricka gott! någon lättare utflykt till Klippiga bergen... eller naturskön omgivning...

I Denver dricker du gott kaffe på Huckleberry uppe i Sunnyside. Cherry Cricket för burgare, förstås. Sena kvällens pizzaslice är riktigt fin på Atomic Cowboy, i Berkely. Jag kan också rekommendera en dag i Boulder; en burgare till lunch på Snarfburger, sen vidare till Twisted Pine Brewings uteservering för en kall öl med utsikt över klippiga bergen. Kaffe i Boulder finns på Boxcar.

Beroende på när du ska dit så kan det också vara värt att kolla på Red Rocks amfiteater, om det är någon spelning som kan vara av intresse. Förmodligen en av världens mäktigaste "arenor".

Vilken härlig resa du har framför dig!

Om man nu skall köra längs Beartoth highway, någon som åkt den? Åt vilket håll? Öster -> Väster eller Väster -> Öster...?

Är det någon som har kollat kostnaderna Hyrbil och boende i parken VS Hyra husbil/van och eventuella uppställningskostnader för husbil i parken?

Jag vet inte om det är ett tänkbart alternativ för trådakaparen men vet att åtminstone jag absolut skulle kunna sova i en husbil/van ett par nätter för att uppleva parken på nära håll.

Är det någon som har kollat kostnaderna Hyrbil och boende i parken VS Hyra husbil/van och eventuella uppställningskostnader för husbil i parken?

Jag vet inte om det är ett tänkbart alternativ för trådakaparen men vet att åtminstone jag absolut skulle kunna sova i en husbil/van ett par nätter för att uppleva parken på nära håll.

Ja och du är definitivt på rätt spår, smidigaste sättet för nationalparker i USA/Kanada om de är prio 1, ingen större komfortskillnad om det är en okej husbil med dusch/wc. Fast jag tror inte det är nåt för just resan i den här tråden.

Så nu var hotell bokat, det fick bli Holiday Inn i West Yellowstone.
Dock så var det ganska fullbokat redan nu (resan blir i juli 2022.. peppar ..peppar).

Dock så innebär det att vi kommer att behöva stanna 3 dagar i Denver. Så nu kommer min fråga, ni som känner till Denver,

- Tips på Hotell, min 4 stjärnor. Önskemål, Bra läge (central område med bra shopping, barer och restauranger, lätt att ta sig till flygplatsen).

Om det finns några järnvägsfans eller andra som gillar tåg…
Har ni erfarenhet av ”Royal Gorge Route”, så skriv gärna ner era erfarenheter. Är det värt att åka bil i 2 timmar för denna upplevelse…?

Sorry...tyvärr, jag är ingen fan av varken husbilar eller husvagnar. Gärna bra personbil av europeiskt snitt...(Volvo, Audi eller BMW... ;- ).
Tanken är nu at försöka hitta boende antingen i Canyon Village eller starx utanför norra eller västra entrén

Toppen