Senaste nytt

Yellowstone och Beartoth- highway sommaren 2022

Annars verkar faktiskt ”Holiday Inn West Yellowstone” som ett bra alt.? Dom ser ut att ha trevliga rum och med AC!

Då kanske man man kan ha nytta av IHG ambassadör…

Gällande bonusplatser: jag tror inte du kan vara så selektiv som du verkar förvänta dig. Du får boka det första och bästa du hittar är mitt tips.

Jag skulle kolla om du hittar platser via DEN då det ger stora möjligheter runt i regionen om det blir Billings eller Cody. UA flyger 4x per dag till Cody, 5x till Billings från DEN. En övernattning kräva kanske och de flesta av dessa är med singel-cabin flygplan. DEN har du Lufthansa från MUC/FRA eller United från FRA/LHR. DEN är en enkel flygplats att gå genom US CBP, det är inte hemska ORD.

Annars hade jag tittat på Alaska Airlines hubbar. Deras nätverk och priser i området är väldigt bra.
Hur Denver som stad? Foppa har väl bott där…?
Annars kanske Seattle med Alaska och möjlighet till lite rekreation innan man far vidare…?

Man kanske inte skall åka till Denver för att Foppa har bott där.....
Denver är en trevlig stad
Nåväl, nära Denver finns Rocky Mountain NP med Trail Ridge Road som jag tror är den högsta vägen i USA. Som högst drygt 3.700 m.
Om man är ute efter det mer absurda i USA finns väster om Denver "Shooters Grill" i staden Rifle (!). Här är alla servitriser beväpnade för skydda gästerna!

Hur Denver som stad? Foppa har väl bott där…?
Annars kanske Seattle med Alaska och möjlighet till lite rekreation innan man far vidare…?

Hela Rocky Mountains är fantastisk. Denver som stad är kanske inte den roligaste, det finns områden i staden som är värt besök. Men som utgångspunkt för att utforska västra USA är det grymt. 1/7 av mitt liv har jag bott i Colorado, älskade varje av de över 2.500 dagar jag bodde i delstaten. Tror det var sol 90% av dagarna.

Det finns lätt veckor att fylla med fantastiska upplevelser bara i Colorado. Garanterat bättre väder än Seattle, men staden Seattle är nog lite roligare.

Hela Rocky Mountains är fantastisk. Denver som stad är kanske inte den roligaste, det finns områden i staden som är värt besök. Men som utgångspunkt för att utforska västra USA är det grymt. 1/7 av mitt liv har jag bott i Colorado, älskade varje av de över 2.500 dagar jag bodde i delstaten. Tror det var sol 90% av dagarna.

Det finns lätt veckor att fylla med fantastiska upplevelser bara i Colorado. Garanterat bättre väder än Seattle, men staden Seattle är nog lite roligare.

Mao inga problem at slå ihjäl ett par dagar och hämta andan efter flygningen fr. Europa, innan man flyger vidare till Yellowstone...?

Mao inga problem at slå ihjäl ett par dagar och hämta andan efter flygningen fr. Europa,
innan man flyger vidare till Yellowstone...?

Eller kör bil, det har jag gjort. ;)
Cody till Denver.
Det tar en dag, inget jag direkt skulle rekommendera, mestadels platt landskap
med några halvintressanta sevärdheter

Thermopolis - varma källor
The Wind River Canyon - Wind River Canyon Scenic Byway - Travel Wyoming
Hell's Half Acre - starship troopers spelades in här Hell's Half Acre | Natrona County, WY

Om man råkar vara där vid rätt tidpunkt, så hålls världens största rodeo
i Cheyenne Rodeo 101 - Cheyenne Frontier Days

(jag tror inte det var någon envägsavgift på hyrbil, men det var några år sedan.)

Då kanske man man kan ha nytta av IHG ambassadör…
emoji6.png
Det kommer du inte ha någon nytta av över huvud taget. Ambassador statusen gäller enbart på InterContinental och inga andra brands hos IHG.

Lake Yellowstone hotel är ett hotell som har bra klass i parken. Dock inte billigt. Bodde där i maj. Jag tror inte det finns någon kedja där man man har någon större nytta av status runt Yellowstone. Du kommer spara mycket tid om du bor i parken, då det är köer in på morgonen, framförallt från West Yellowstone.

Toppen