Senaste nytt

Yellowstone och Beartoth- highway sommaren 2022

JohnR

Medlem
Sorry...tyvärr, jag är ingen fan av varken husbilar eller husvagnar. Gärna bra personbil av europeiskt snitt...(Volvo, Audi eller BMW... ;- ).
Tanken är nu at försöka hitta boende antingen i Canyon Village eller starx utanför norra eller västra entrén


Ett tips när det gäller hotell i parken. Det finns begränsat antal dubbelrum (om ni är fler än 2 personer).
Så om ni söker rum för fyra personer, försök att boka två rum för två personer. Vi var tvungna att boka dessa separat, hemsidan (Yellostone national lodges) är inte så lättarbetad....
 

toer00

Medlem
Som tur var är vi bara 2 pers. Jag och fru toer00…

West Entrance är säkrad, Holiday Inn, återstår North Entrance (Gardiner) Håller på att se över om det finns något som håller lite bättre standard…
 

JohnR

Medlem
Vi bodde i gardiner en natt, en riktig håla, så har inte så höga förväntningar. Vi bodde i tält, googla dreamcatcher Tipi, lite hippievarning men annars bra. Däremot kan rekommendera en hästtur i Custer Gallatin National forest som gränsar till Yellowstone. Kan göras på någon timme när ni är i Gardiner.

87630EE5-4C38-46D2-BA25-9926DDE34A3B.jpeg
 

toer00

Medlem
I Denver dricker du gott kaffe på Huckleberry uppe i Sunnyside. Cherry Cricket för burgare, förstås. Sena kvällens pizzaslice är riktigt fin på Atomic Cowboy, i Berkely. Jag kan också rekommendera en dag i Boulder; en burgare till lunch på Snarfburger, sen vidare till Twisted Pine Brewings uteservering för en kall öl med utsikt över klippiga bergen. Kaffe i Boulder finns på Boxcar.

Beroende på när du ska dit så kan det också vara värt att kolla på Red Rocks amfiteater, om det är någon spelning som kan vara av intresse. Förmodligen en av världens mäktigaste "arenor".

Vilken härlig resa du har framför dig!

Vart bor man i Dener? LoDo...?
 

toer00

Medlem
Ok, gott folk! Nu har jag bokat hotell inne i parken också, Mammoth Hot Springs Hotel and Cabins.
Så tanken är nu att första via redan bokad award ta sig med SAS/ Air Canada ta sig från ARN till FRA (övernattning), Vancouver (8 timmar stopp) och sedan till Denver.

Sedan håller vi på att skissa en plan som säger 4n i Denver för att sedan ta United upp till Billings, 1 övernattning där, plocka upp en hyrbil.
Rutten går via Beartoth highway ner till Lamar Valley, tanken är att försöka vara där vid skymningens början och sedan hinna till Mammoth Hot Springs Hotel innan det blir mörkt. Därefter 2 dagar till i parken med Holiday In vid West Entrance som bas.

Men därefter är goda råd dyra och tacksam för alla tips! Först tänkte vi åka direkt till Bozeman och ta första bästa flyg till SFO, men nu börjar jag tveka…(inte om SFO) en repa söderut och genom Grand Teton, osäker hinner man det på en dagstur? Målet är någon flygplats där vi hyfsat enkelt, helst non-stop, kan ta oss till SFO.

Är detta realistiskt? Kanske ytterligare 1 natt närmare flygplatsen men vilken/vilka skall man då sikta på? Är det rätt hålla att åka fr. Yelowstone mot Grand Teton (dvs fr norr till söder) eller får man då alla sevärdheter (bergen, Tetons) i ryggen?
 

toer00

Medlem
Någon som vet hur YVR fungerar. Transfer till USA, möjlighet av sova lite (dagrum på hotell). Hur är loungerna och övriga faciliteter…?
 
Toppen