Senaste nytt

Yellowstone och Beartoth- highway sommaren 2022

Köra bil Chicago till Yellowstone? sträckan är 1400 miles, om du inte känner för att köra
t/r lär det vara en god idé att kolla vad envägsavgiften blir innan du börjar planera.
Flygbiljetter för 2 kan vara billigare t/r.

Tänker inte göra bil 1400 miles, never... ;)
Dock lite osäker på vilken flygplats man skall sikta på när man kommit till slutet av Beartoth-higway?

Gällande bonusplatser: jag tror inte du kan vara så selektiv som du verkar förvänta dig. Du får boka det första och bästa du hittar är mitt tips.

Jag skulle kolla om du hittar platser via DEN då det ger stora möjligheter runt i regionen om det blir Billings eller Cody. UA flyger 4x per dag till Cody, 5x till Billings från DEN. En övernattning kräva kanske och de flesta av dessa är med singel-cabin flygplan. DEN har du Lufthansa från MUC/FRA eller United från FRA/LHR. DEN är en enkel flygplats att gå genom US CBP, det är inte hemska ORD.

Annars hade jag tittat på Alaska Airlines hubbar. Deras nätverk och priser i området är väldigt bra.

Vad jag har läst och även kollat på Internet så är hotellen inne i parken inget vidare. Vad skulle ni rekommendera alleles utanför då?
min 3 stjärnor, helst 4 ;-) Har även läst att A/C inte finns på hotellen?

Det är samma sak utanför parken om man ska vara ärlig. Undantaget är Jackson söder om parken men du kan inte bo där och utforska hela parken utan du "måste" bo längre norrut också åtminstone en natt.

I Jackson kan du hitta ett gäng hotell. Jag har bott på Springhill Suites som numer kostar ca 5000/natt. Det är trestjärnigt.

Vad jag har läst och även kollat på Internet så är hotellen inne i parken inget vidare. Vad skulle ni rekommendera alleles utanför då?
min 3 stjärnor, helst 4 ;-) Har även läst att A/C inte finns på hotellen?

Om lyxiga hotell är det viktigaste, kanske en nationalpark är fel resmål? Jag har inte varit i Yellowstone men massor av andra amerikanska nationalparker och min erfarenhet är att det haglar av Hampton Inns, Motel 6, Super 8 innan parkerna men på insidan är det ”Lodges”, Camping och “Inns” av enkel standard.

Toppen