Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ring och säg att du vill åka BKK-CDG och att du hittat via TPE och nämn sedan att du vill lägga på en connection till ARN. En bra agent löser det, en dålig säger computer says no.
Tack! Har hittils försökt med tre olika agenter och alla säger no no, men bara på't igen, så blir till att ringa och ringa, skam den som ger sig! Håller tummarna att jag till slut får prata med den där bra agenten som löser det hela med sista connection till ARN :)

Önskar er alla en fin helg!

Ja fortsätt ringa. fick ringa 2 ggr för att lösa CPH-GOT i SAS plus på en BKK-ZRH-CPH bokning. dock så blev det en layover på 4,30 h men det gör inte mig något. Lycka till @inka !

En dum fråga, men om man vill sno åt sig en awardbiljett när den släpps. Hur går man till väga då? Bokar man en enkelresa online samt voucher och sedan ringer in och lägger till returen när den släpps?

En dum fråga, men om man vill sno åt sig en awardbiljett när den släpps. Hur går man till väga då? Bokar man en enkelresa online samt voucher och sedan ringer in och lägger till returen när den släpps?
Yes, så brukar man få göra. O nu är det ju bara SAS bonusresor som går att boka på nätet också. Många SAS tar slut i princip direkt när de släpps så gäller att hänga på låset.

Och det brukar, peppar peppar, aldrig vara något problem för agenten att lägga till?
Är ju lite olika just med hemresan. Ibland räcker de att lägga till en dummy o att man sedan även själv kan boka om hemresan på nätet men inte alltid de funkar. Bokningarna kan vara låsta när agent rört i dem. Då får man försöka boka på telefon. Normalt är de aldrig problem men nu verkar de ju vara lite lotteri. Är det SAS så verkar de ju vara mer service minded så förhoppningsvis inget problem men bara att testa. Lite beroende på destination så är det ju olika svårt att få ihop detta.

Hej! Har hittat med en bonusresa till maldiverna i vinter med SAS, Etihad och Lufthansa i business. Men hur var det nu igen? Har för mig att man inte kunde boka Etihad med bonuspoäng och voucher?

Hej! Har hittat med en bonusresa till maldiverna i vinter med SAS, Etihad och Lufthansa i business. Men hur var det nu igen? Har för mig att man inte kunde boka Etihad med bonuspoäng och voucher?
Nej, de ingår inte i star alliance, därför kan du inte göra en star alliance bokning med tillhörande voucher.

Du kan göra en separat bokning med Etihad till Abu Dhabi och extremt överpris, så det känns rätt ovärt om du dessutom ska vidare.

Hade fram till igår en awardbokning till nästa månad. Biljetten bokades i aug-20 med poäng som löpte ut nov-20. Igår ställdes resan in sin helhet in då linjen dras in tillfälligt så någon ersättningsresa erbjuds inte. Ringde således idag och försökte omboka till något annat men möts av beskedet att dina poäng har ju gått ut så du kan inte omboka,skatterna återbetalas som vanligt.

Jag förutsatte att jag på eget initiativ inte kan omboka eller avboka och få tillbaka utgångna poäng men att ställer SAS in så är jag berättigad till att få omboka även med utgångna poäng. Har jag fel eller är det HUACA läge?

Toppen