Tommy Palomäki skrev:Vet inte hur trovärdigt info man får från AB men enligt deras WEB-sida har pilot facken sagt ja på alla punkter som SAS ställt för dem.Klicka för att utvidga...
Cabin crew, cross-check and report please.
Tommy Palomäki skrev:Vet inte hur trovärdigt info man får från AB men enligt deras WEB-sida har pilot facken sagt ja på alla punkter som SAS ställt för dem.Klicka för att utvidga...
Chrille skrev:Cabin crew, cross-check and report please.Klicka för att utvidga...
airbus380.se skrev:Gå till sasgroup.net så tittar du väl direkt i hästens mun2012-11-18SAS: Negotiations continue today, SundayIntense negotiations have taken place over the past few days. Unfortunately no agreement with any of the unions has yet been reached.Negotiations are continuing, and as previously announced, there must be a solution before the SAS Board of Directors meets later today, Sunday. At the meeting, the Board will decide if the conditions for implementing the plan exist. Full implementation of the plan is a condition for the banks and the major owners to provide access to the necessary funding. Until the Board meets, intensive work will continue to reach an agreement on new collective agreements and thus to secure the future of SAS.SAS Corporate CommunicationsSAS Press office: +46 8 797 2944------------------------------------Hälsning från loungen i Hongkong på väg från Kina till Kina!Klicka för att utvidga...
Knucket skrev:Det är väl rätt att jämföra med DY eftersom dom flesta som går från SAS vid konkurs kommer att söka jobb just där.Klicka för att utvidga...
AHO skrev:Ge mig ett bra skäl om varför anställda på ett icke-lönsamt bolag ska ha bättre arbetsvillkor(inkl. lön) än anställda på ett lönsamt bolag?Vi pratar inte om något statligt bolag här.Jag stödjer inte Norwegian sätt att anställa folk, men ett icke-lönsamt bolag inte har så mycket val än att skära ner kostnaderna.Klicka för att utvidga...
Tjaeng skrev:Vad skulle annars vara relevant? Jämförelser med Nextjet där PILOTERNA går in på 16000kr i heltidslön?Klicka för att utvidga...
Johan1 skrev:Jag har ingen insyn hur det ser ut för piloterna faktiskt. Tänker mer som helhet. Jag är av den åsikten att stater inte ska syssla med dåliga anställningskontrakt som exempelvis Norwegian gör när man anställer i skatteparadis, har inhyrd arbetskraft från bemmaningsföretag (vilket bidrar till att fel & brister kanske inte rapporteras in då man är rädd för repressalier)Överlag är jag rädd att i framtiden kommer det här bidra till fler olyckor.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:I de flesta fall skriker man efter marknadsmässiga löner inom stat, landsting och kommun. I detta fall slåss man med näbbar och klor för att slippa det...Klicka för att utvidga...
NyfikenGrau skrev:Full implementation of the plan is a conditionJag undrar egentligen vad förhandlingarna går ut på? För några dagar sedan lät det som ovan, "acceptera allt eller SAS försvinner".Jag antar att det finns medlemmar här som jobbar med förhandlingar ibland, vad tror ni SAS skulle kunna "ge" facken i ett sånt här läge?Klicka för att utvidga...
TorbjornMieden skrev:jag blir mörkrädd av alla kommentarer el AB debatt del...många verkar tro att kickar man VD och sparar in på hans lön kommer SAS att blomstra..Jantelagen är ngt som kommer förr el senare att driva mig bort från Sverige..det är jag helt övertygad omKlicka för att utvidga...
Concorde skrev:Det är Aftonbladet vi talar om.Tror inte man ska förvänta sig konstruktiva tankar, argument eller analyser från deras primära läsarkrets. Många av dom kommenterar från facebook med sina riktiga namn... och det är inte trevliga eller begåvade kommentarer i många fall. Internet foot print?! Who gives a rats!Klicka för att utvidga...
Johan1 skrev:Det är väl tvärtom på BC.se här tycker alla att arbetarna ska ner till Norwegians nivå, men VD lön ska inte nerKan det bero på att många här inne har bra tjänsteman jobb möjligtvis?Klicka för att utvidga...