Gnopps
Medlem
Grattis till resan! Även om du redan reser i högsta klassen skadar det verkligen inte att lägga till ditt guldkort i bokningen. Skulle något gå fel finns det en liten chans att kortet kan ge bättre service och blir du ombokad på flygplatsen kan det hända att de bokar om dig i en poängintjänande klass.Nu har jag ett par frågor om denna resa och dessa biljetter. Finns det någon fördel att lägga in mitt LH SEN nummer i bokningen? Just nu ligger mitt US Basic-nummer där. Eftersom det är en award kanske det inte spelar någon roll. Eller blir man "bättre" behandlad hos LH (FC lounge och ombord) om dom ser att man är SEN?
Vi skall vara i SIN ett par dagar för att sedan åka vidare till DPS med KL. Tydligen så är reglerna för US awards att dom bara tillåter en stopover eller en openjaw på hela biljetten. Eftersom vi ville hänga i HKG ett par dagar så blev det lättast att boka en skunkbillig M på KL det korta hoppet mellan SIN och DPS. Jag är FB Gold men har ingen erfarenhet av att åka IC eller widebodies med dom. FInns det någon chans att man kan få en op-up?
Tack för ett väldigt bra forum, jag imponeras av kunskapen hos medlemmar och redaktion!
Tänk på att mellan SIN och DPS är prisskillnaden mellan ekonomi och affärsklass på KLM rätt liten.