Ja eller hur, det är provocerande att de fortsätter hävda att inga regler ändrats, när det i praktiken är ganska stor försämring.Inga regler har ändrats kring bokning av *A bokningar... "ok".
Ja eller hur, det är provocerande att de fortsätter hävda att inga regler ändrats, när det i praktiken är ganska stor försämring.Inga regler har ändrats kring bokning av *A bokningar... "ok".
April-juni skulle väl extrapoängen enbart gå mot status. Dvs man fick inga extra Eurobonuspoäng man kan använda till awards etc?
Låter på rak arm fullständigt osannolikt, men jag var ju inte på eventet.
Japp, 4x under 3 månader, 1x under resterande 9 mån på perioden ger en genomsnittlig sänkning av intjäningskravet med (4*3+1*9) / 12 = 75%Det är inte tal om något sänkning av kvalificeringskraven med 75%, utan det handlar enbart of 4x på segment och statuspoäng under april-juni. Så om man tänkt flyga ihop status under dessa månader så blir det ju sänkning med 75%, men inte om man vill ha längre på sig.
Jag kan ha hört fel men nog hörde/uppfattade jag att de sade att ”we downgrade 30% of our Diamonds each year” ?!40% förlorar sitt EBD.
Precis så jag tolkade det också, vill minnas att han tryckte på att extrapoängen var ''non redeemable''Som jag förstod var det april till juni:
4x kvalificerande-baspoäng dvs de räknas inte som tillgängliga för köp av t.ex. award, men att man skulle få som 1x vanliga tillgängliga poäng.
Exempel - Enkel resa i april i PLUS ARN-GOT (vanligtvis 750p):
4 x status kvalificerade poäng = 3000p
1x vanliga tillgängliga poäng (det som vi även kallar baspoäng vanligtvis) = 750p
Dvs 3000p som endast räknas mot status OCH som vanligt 750p som man kan köpa awards för. För att förtydliga, det blir INTE 3750p.
Det intressanta blir ju om de kvalificerade poängen kommer multipliceras efter att man lagt på ev EBG/EBD status.
Vad ska du med statusen till om du inte kan flyga?