Senaste nytt

Invitation to SAS EuroBonus Live

Så kan det vara. Jag vet ingenting om hur deras SLA är, men skulle inte förvåna mig om samtalslängd är sådant. Jag har också sätt när mätetal mellan utförare och beställare inte synkar :eek: Då kan det bli såhär..
Många callcenters mäts ju tyvärr på "antal stängda ärenden" vilket i SAS-fall mappar till "antal samtal" eftersom du i princip inte kan öppna ett ärende över flera samtal. Det är samma mönster som när man kan det oftast visar sig som att ärenden stängs med argumentet "vi behöver också information X, vänligen inkludera den och öppna ett nytt ärende" (gärna när X redan var med i första ärendeöppningen).

Och den typen av mätning gör ju att callcentret tjänar på kunder som gör HUACA,

Dum fråga kanske men om man är EBD redan, har en kvalperiod som går ut sista juni i år och därmed redan är förlängd ett år...inget att hämta på denna 4x-kampanj som jag förstår det?
Kampanjen verkar som avsedd för man som har kvalperiodslut i andra halvåret 2021, åtminstone om jag minns rätt om vad de sa vid Eurobonus live i torsdags.
Lyckligtvis har jag kvalperiodslut sista maj så är det kanske nyttigt för mig under juni månad, fast SAS inte längre flyger till de destinationerna jag behöver ofta resa till.

Toppen