Senaste nytt

Invitation to SAS EuroBonus Live

Även om jag förstår svaret så var det tråkigt och besvikelse att det inte verkar ligga inom horisonten att de skall öppna onlinebokningen för Star Alliance awards.

Är det i kombination med 75% lägre krav på antal segment? Det låter ju för bra för att vara sant, och jag har med största sannolikhet fått det om bakfoten!

Det är inte tal om något sänkning av kvalificeringskraven med 75%, utan det handlar enbart of 4x på segment och statuspoäng under april-juni. Så om man tänkt flyga ihop status under dessa månader så blir det ju sänkning med 75%, men inte om man vill ha längre på sig.

Man sa explicit "I think that when we look at our value proposition we need some kind of new benefit for the Diamond level to increase the difference a little bit between gold and diamond. Everything has taken a bit more time than usually due to this pandemic but this is something we are actively working on."
Jo, men hittills är ju differentieringen att guld fick sämre platsval vilket indirekt gjort det lite bättre för oss som är diamonds. De sa ju även att man har varit tvungna att göra ”cost cuts” överallt, även i Eurobonus så jag väntar mig tyvärr inga underverk.

En sak som nämndes men dom ingen skrivit, och som jag själv tycker är väldigt intressant är:

"We are listening through all the calls which received low ratings" i samband med bokningar av bonusresor hos Sveg.
Så med andra ord, fortsätt betygsätt så kanske det blir bättre med kompetensen, regelefterlevnaden och servicen hos kundtjänsten för 2-4-1!

Toppen