Senaste nytt

Invitation to SAS EuroBonus Live

4 x poäng nu i vår känns riktigt snålt. Vart sjutton ska man flyga i april, maj eller juni för att behålla sitt Diamond??? Har period till 30 september :(

Någon som har tips?

Behöver ca 40 000 poäng, (alltså 10 000).

Nu sa de att de vill behålla nuvarande antal EBD tills pandemin är över. Jag räknar därför med att datumet flyttas fram, något som också antyddes. Svårare än någonsin att flyga nu, men trevligt ändå med 4x för oss som fortsatt flyger frekvent, speciellt för dem med nyss påbörjad period.

Det verkar också som att de öppnat dörren lite som ju varit stängd tidigare för EBD Lifetime. Kan vara värt att försöka behålla status även för denna option. Ett trevligt event var det.

Precis! Vart skall man flyga?!? Man vill ju dra longhaul....
Alla sas longhaul biljetter är flexibla som jag tolkar det. Man skulle kunna avboka och få pengar tillbaka om jag tolkar det rätt, inte att bli påtvingad en voucher. Ska inte ta gift på detta, men så jag uppfattade infon.

Och som sagts massor av gånger tidigare, just nu förlänger man till slutet på Augusti, men det kan mycket väl komma att förlängas mer efter det. Och min egen gissning är att det är väldigt troligt att så blir fallet.

Jag tycker det vore väldigt konstigt ifall det inte förlängs, och jag förstår inte hur dom kunde kommunicera beslutet på det där sättet idag.

Vaccinationsprogrammen får sin effekt framåt sommaren i Skandinavien, för flera länder i Europa sent i sommar eller efter, och att innan dess uppmuntra till resande är oansvarigt, och kommer sannolikt gå emot rekommendationerna från myndigheter. Att FHM om bara ett par tre veckor skulle lyfta rekommendationerna att avstå icke-nödvändiga resor känns osannolikt, med tanke på smittspridningen, och med tanke på hur "få" som då kommer ha vaccinerats.

Jag tycker det vore väldigt konstigt ifall det inte förlängs, och jag förstår inte hur dom kunde kommunicera beslutet på det där sättet idag.

Vaccinationsprogrammen får sin effekt framåt sommaren i Skandinavien, för flera länder i Europa sent i sommar eller efter, och att innan dess uppmuntra till resande är oansvarigt, och kommer sannolikt gå emot rekommendationerna från myndigheter. Att FHM om bara ett par tre veckor skulle lyfta rekommendationerna att avstå icke-nödvändiga resor känns osannolikt, med tanke på smittspridningen, och med tanke på hur "få" som då kommer ha vaccinerats.
De hade helt klart kunna vara tydligare i den frågan. Men ingen stans sa de att de förlänger till augusti och sen inget mer efter det. Vi har redan sett att de i 3 omgångar valt att förlänga status. Kommer säkert bli minst en 4e gång också.

Man pratade tidigt i möten om att säkerheten är det viktigaste inom SAS i allt man gör. Man kommer inte börja med servering och liknande innan det är säkert för passagerare och crew så att då ta något eget beslut och försöka få upp folk i luften tidigare än rekommenderat lär inte ske gissar jag på.

Jag tycker mest det var ”fina” ord angående Eurobonus... man har ”verkligen försökt att höja värdet på Eurobonus”. Men verkligheten eller upplevda känslan är väl att man sänkt värdet.
Jag misstänker att differentieringen mellan diamond och guld kommer ske genom försämring av guld.
Lifetime Diamond var ju tokdissat om man läste lite mellan raderna, kommer inte ske inom en överskådlig framtid.
Att inget ändrats vad gäller awardbokningar är ju inte direkt det som upplevts, han nämnde att det måste vara en resonabel rutt. Men inget om bokning av ”leg per leg”.
Trevligt med 4x status under april, maj och juni men frågan är ju hur mycket man kan resa under denna period.

Gick det att förstå om det gällde även poäng och inte bara segment?
Jag lämnar den frågan till någon som lyssnade bättre, Jag hörde bara 12 flighter för EBG och 23 flighter för EBD. Kan mycket möjligt ha varit så att det även gäller för poängen (som då kommer som statuspoäng)

A321 pratar man lite om vilka destinationer som kan bli aktuella.
Man nämner att flyga västerut till USA, men att det inte är troligt att det blir österut. Ingen info om att de ska sätta in den intra europa eller liknande.

Några konkreta städer som nämndes? Förstår att de inte presenterade nya destinationer, men tog de exempel?

Toppen