Senaste nytt

Invitation to SAS EuroBonus Live

Ett annat förslag från frågorna handlade om priority boarding för pandion/diamond men det sågades också för att dom vill inte krångla till en tidskritiskt fas.

Det jag tyckte man stack huvudet i sanden var när man pratade om ändringen av poängen utan föravisering eller var det bara jag som tyckte det?

Jag håller med. Det handlar ju inte om att de måste skicka ut informationen till alla (eller de 5000 som bokar) utan om att man gärna har lite förvarning kring dessa förändringar.

Var det bara jag som tyckte att det kändes som att det verkade som att efter 31a augusti är det slut på förlängningen av status och att man nu i april-juni har sin chans att flyga in statusen om man vill ha kvar den?

Undra om det blir (baspoäng x 1,25 som EBG/EBD) x 4 eller baspoäng x 4 + ((baspoäng x 1,25) - baspoäng)

4 x poäng nu i vår känns riktigt snålt. Vart sjutton ska man flyga i april, maj eller juni för att behålla sitt Diamond??? Har period till 30 september :(

Någon som har tips?

Behöver ca 40 000 poäng, (alltså 10 000).
SAS sänker 75% av kravet för at nå status (om man flyger in detta under april-juni), BA sänker tex 25%. Och du tycker SAS är snåla?
Det är ett väldigt generöst "erbjudande". Och som sagts massor av gånger tidigare, just nu förlänger man till slutet på Augusti, men det kan mycket väl komma att förlängas mer efter det. Och min egen gissning är att det är väldigt troligt att så blir fallet.

4 x poäng nu i vår känns riktigt snålt. Vart sjutton ska man flyga i april, maj eller juni för att behålla sitt Diamond??? Har period till 30 september :(

Någon som har tips?

Behöver ca 40 000 poäng, (alltså 10 000).

Precis! Vart skall man flyga?!? Man vill ju dra longhaul....

Var det bara jag som tyckte att det kändes som att det verkade som att efter 31a augusti är det slut på förlängningen av status och att man nu i april-juni har sin chans att flyga in statusen om man vill ha kvar den?
Jag tolkade det inte så, utan min tolkning var att det är "öppet" fortfarande. De sa att de strävar efter att hålla pyramiden intakt och inte tappa de mest trogna passagerarna.
Vore direkt självmål då om folk börjar droppa av från september och framåt när resandet kanske kommer igång igen i bästa fall.

Mycket bra presenterat och bra producerat.
Eurobonus killen gjorde en jätte bra presentation med ett leende.
Trodde vi skulle få se invändigt i den nya A321 när hon i Oslo talade om den
Rickard Gustafson, saknaden kommer att bli stor när han lämnar bolaget.

Tack SAS för detta event!

Toppen