Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det var det som är problemett, att jag just nu inte har 165 k poäng för en dummy bokning :rolleyes: för att sen kunna bli 100 k

Tänkte att det fanns ett smart sätt att bara ligga ute med 100 k tills bonus biljetterna släpps :D

Hänger inte riktigt med hur du tänker kring att det skulle bli mer poäng om du kör en dummy i economy hem än att ha den riktiga business? Om de nu är SAS o 2-4-1 du tänkt använda vilket jag antar då du pratar om 100k poäng. Kör du dummy med ekonomi ett håll så är de 80k poäng totalt man ligger ute med då ekonomi är billigare.

Boka en enkel när biljetterna släpps, bör kosta 50k poäng för bizz. Ring in dagen efter o boka ekonomi hem, totalt blir de då 80k poäng. Alltså att de gör om din enkla till en t/r. Nu har du en t/r o väntar in rätt biljetter hem i business o ändrar på nätet o då får du betala 100k poäng totalt. Detta förutsätter SAS o en 2-4-1 voucher.

Boka en enkel när biljetterna släpps, bör kosta 50k poäng för bizz. Ring in dagen efter o boka ekonomi hem, totalt blir de då 80k poäng. Alltså att de gör om din enkla till en t/r. Nu har du en t/r o väntar in rätt biljetter hem i business o ändrar på nätet o då får du betala 100k poäng totalt. Detta förutsätter SAS o en 2-4-1 voucher.
Enkel resa är 60% av priset så det blir 60k poäng.
Problemet med detta upplägg är att någon manuellt måste peta i bokningen. Det finns en risk att man inte kan ändra den själv efter det på nätet.

Enkel resa är 60% av priset så det blir 60k poäng.
Problemet med detta upplägg är att någon manuellt måste peta i bokningen. Det finns en risk att man inte kan ändra den själv efter det på nätet.
Helt rätt med 60%, missade det :) Jo det är en eventuell risk, dock funkat för min del varje gång på rena SAS bokningar som varit enkla t/r till samma destination osv. Går även att hänga på luren när hemresan ska släppas om det är öppet då. Inget är säkert men är ett alternativ att testa.

Hänger inte riktigt med hur du tänker kring att det skulle bli mer poäng om du kör en dummy i economy hem än att ha den riktiga business? Om de nu är SAS o 2-4-1 du tänkt använda vilket jag antar då du pratar om 100k poäng. Kör du dummy med ekonomi ett håll så är de 80k poäng totalt man ligger ute med då ekonomi är billigare.

Tror du missförstår mig......mina frågor jag har ställt tidigare är när man hänger på låset 330 dagar och bokar utresan.
Korrekt att den blir 50000 poäng. Men problemet är att jag vill ju gärna ha en hemresa också och de biljetterna finns inga bonusplatser släppta på ännu. Då jag måste boka hemresan fram i datumet så kostar en retur runt 50-60 K per person.
Då landar poängpriset runt 160 K för två för att sen kunna hänga på låset när returen släpps.

Får helt enkelt värva frugan igen och lite fler kompisar :D:D:D:D

Tror du missförstår mig......mina frågor jag har ställt tidigare är när man hänger på låset 330 dagar och bokar utresan.
Korrekt att den blir 50000 poäng. Men problemet är att jag vill ju gärna ha en hemresa också och de biljetterna finns inga bonusplatser släppta på ännu. Då jag måste boka hemresan fram i datumet så kostar en retur runt 50-60 K per person.
Då landar poängpriset runt 160 K för två för att sen kunna hänga på låset när returen släpps.

Jag förstår nog inte riktigt. Du vet att du inte kan slå ihop två bokningar till en?

Det sättet gäller väl även att se upp vilka biljetter du då bokar för poäng som inte är bonus. Alltså att de verkligen kan bokas om osv. Kan inte det riktigt då jag aldrig testat. Men vissa är väl bara ombokningsbara i sin klass osv. Samt att då låter det billigt med den poängen du säger för kan ju inte använda voucher på det som inte är bonusresor.

Jag förstår nog inte riktigt. Du vet att du inte kan slå ihop två bokningar till en?
Ha ha? Blir lite förvirrad själv nu.
Vad menar du med två bokningar? Blir väl 1 bokning :D

Bokar två eftertraktade biljetter som släpps kl:00:00 330 dagar innan avresa. Tex till EWR
Då jag vill ha retur bokar jag även returen på samma biljett lite länge fram i tiden. För att inte få två enkelresor.
De biljetterna kostar från 50-60k poäng styck i ekonomi då inte vouchern halverar de priserna.
Sen antar jag att man kan ändra hemresan när hemresans bonusplatser släpps.

Nu har jag inte så mycket poäng för att kunna göra en sådan dummy bokning och min ursprungliga fråga var om man kunde gå runt det på något sätt. Men det verkar inte gå att göra det :rolleyes:

Då jag aldrig bokat online själv, ville jag veta hur andra gör för att kunna boka dessa biljetter som ryker några sekunder efter de släpps kl 00:00. Tokyo ryker väl fortast av alla:D

Last edited:
Bokar två eftertraktade biljetter som släpps kl:00:00 330 dagar innan avresa. Tex till EWR
Då jag vill ha retur bokar jag även returen på samma biljett lite länge fram i tiden. För att inte få två enkelresor.
Blir svårt att boka någon retur samtidigt. De första bonusplatserna hem från USA släpps först 9 timmar senare, klockan 09:00 på morgonen.

Last edited:
Ha ha? Blir lite förvirrad själv nu.
Vad menar du med två bokningar? Blir väl 1 bokning :D

De biljetterna kostar från 50-60 poäng styck då inte vouchern halverar de priserna.
Sen antar jag att man kan ändra hemresan när hemresans bonusplatser släpps.

Nu har jag inte så mycket poäng för att kunna göra en sådan dummy bokning och min ursprungliga fråga var om man kunde gå runt det på något sätt. Men det verkar inte gå att göra det :rolleyes:

Då jag aldrig bokat online själv, ville jag veta hur andra gör för att kunna boka dessa biljetter som ryker några sekunder efter de släpps kl 00:00. Tokyo ryker väl fortast av alla:D
Först och främst, EWR nog bland de lättaste biljetterna då dessa brukar finnas i ”överflöd” ;)

För det andra....
Varför halverar inte vouchern poängen? Ska du boka flypremium? Som flera andra har sagt kan du inte själv göra om en enkelresa till en tur/retur. Jag tror det är lättare om du säger hur mycket poäng du har, om du har några vouchers samt hur många som skall resa och vart. Så kan vi hjälpa dig bättre.

Först och främst, EWR nog bland de lättaste biljetterna då dessa brukar finnas i ”överflöd” ;)

För det andra....
Varför halverar inte vouchern poängen? Ska du boka flypremium? Som flera andra har sagt kan du inte själv göra om en enkelresa till en tur/retur. Jag tror det är lättare om du säger hur mycket poäng du har, om du har några vouchers samt hur många som skall resa och vart. Så kan vi hjälpa dig bättre.
Vet att EWR är lättast.....:D
Tex.
Allt är en ren SAS award och vill naturligtvis att resan ska kosta 100 k för två med voucher.
Har 105 K nu vilket räcker för Biz T/R

Inatt släpps tex två biz till Tokyo och får tag på dessa......hur gör jag med returen?

@palmen beskrev att man ska boka en dummy....trodde jag visste vad det var, men det verkar inte så:oops:

Så hur bokar jag till tokyo eller LAX med retur när man hänger på låset kl 00:00 330 dagar innan?

Hoppas ni fattar bättre

Toppen