JacobGBG
Medlem
Kan jag göra detta själv online då allt är med SAS????
Om allt är SAS så genomför du bara än ändring via siten. Finns länk/knapp för det om du går in på din bokning.
Kan jag göra detta själv online då allt är med SAS????
Det här skulle kunna vara ett tredje alternativ, men som en del har svarat så är det inte alltid det går att ändra online efter att kundtjänst har gjort den första ändringen, från enkel till t/r. Men igen, det är bara att testa.Tror kanske jag fattar nu
1. Häng på låset och boka 2 biz och applicera voucher
2. Ring kundtjänst när första retur resan släpps som bonus. Skit samma om det är ekonomi.
Nu har jag både ut och hem....även om jag inte ska resa hem den dagen.
3. Hänga på låset när jag vill resa hem och hoppas få biljett, eller testa nästa dag.
Kan jag göra detta själv online då allt är med SAS????
TACK!!!Om allt är SAS så genomför du bara än ändring via siten. Finns länk/knapp för det om du går in på din bokning.
TACK!!!
Så då kan jag alltså själv sitta på låset och bara ändra hemresan själv utan att utresan blir drabbad.
Om returresan är släppt och finns tillgängligt så går det såklart jättebra?Jag gör ett försök att svara @MLG55
Först kan vi släppa antalet poäng och voucher och fokusera på huvudfrågan.
Kan man, när award-biljetter till ex CPH-HND släpps (330 dagar innan) boka dessa online OCH SAMTIDIGT boka en ”dummy-retur” (så det blir en ToR som man kan boka om online själv senare)? Nej, blir mitt svar. Om jag har fel vill jag också veta hur folk gör?
Jo, men när man hänger på låset 330 dagar innan och vill boka CPH-HND så kommer inte returen finnas då enda möjliga returen släppa 16:00 dagen därpå.Om returresan är släppt och finns tillgängligt så går det såklart jättebra?
När jag nu bokade min resa så sökte jag på awardfares vilket fungerade fint. Sidan visade dock att SAS inte hade några resor, men att life-miles hade. Dessa lite-miles var dock vid mina 3 samtal med SAS desamma som de kunde se tillgänglighet för (alltså bokningsbara för SAS)
Jag brukar inte bry mig om ”de där rutorna” där det visas vad som är tillgänglighet för resp bolag. Visas det att det finns platser (hos ngt av dem) är det värt en signal till SAS för att kolla.OkSå "life miles" är tillgängligt för SAS men inte "United mileage plus"? Har sökt en del på awardfares nyligen och tycker inte jag hittar någon biljett alls där "SAS eurobonus" är tillgänglig utan bara "United Mileage plus och "life miles".
De där rutorna visar bara vilken sökmotor Awardfares använde för att hitta platserna. Eftersom SAS sökmotor för star alliance ligger nere sedan ett år så visar den helt enkelt noll för Eurobonus. Ring till SAS och boka om du ser platser med United/AirCanada/ANA/LifeMiles eller vilken sökmotor du än använder för att se platser.OkSå "life miles" är tillgängligt för SAS men inte "United mileage plus"? Har sökt en del på awardfares nyligen och tycker inte jag hittar någon biljett alls där "SAS eurobonus" är tillgänglig utan bara "United Mileage plus och "life miles".