Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

MartinH

Medlem
Tror kanske jag fattar nu:oops:

1. Häng på låset och boka 2 biz och applicera voucher
2. Ring kundtjänst när första retur resan släpps som bonus. Skit samma om det är ekonomi.
Nu har jag både ut och hem....även om jag inte ska resa hem den dagen.

3. Hänga på låset när jag vill resa hem och hoppas få biljett, eller testa nästa dag.
Kan jag göra detta själv online då allt är med SAS????
Det här skulle kunna vara ett tredje alternativ, men som en del har svarat så är det inte alltid det går att ändra online efter att kundtjänst har gjort den första ändringen, från enkel till t/r. Men igen, det är bara att testa.
 
Jag gör ett försök att svara @MLG55
Först kan vi släppa antalet poäng och voucher och fokusera på huvudfrågan.
Kan man, när award-biljetter till ex CPH-HND släpps (330 dagar innan) boka dessa online OCH SAMTIDIGT boka en ”dummy-retur” (så det blir en ToR som man kan boka om online själv senare)? Nej, blir mitt svar. Om jag har fel vill jag också veta hur folk gör?
Om returresan är släppt och finns tillgängligt så går det såklart jättebra? :)
 

Judas kiss

Medlem
När jag nu bokade min resa så sökte jag på awardfares vilket fungerade fint. Sidan visade dock att SAS inte hade några resor, men att life-miles hade. Dessa lite-miles var dock vid mina 3 samtal med SAS desamma som de kunde se tillgänglighet för (alltså bokningsbara för SAS)

OkSå "life miles" är tillgängligt för SAS men inte "United mileage plus"? Har sökt en del på awardfares nyligen och tycker inte jag hittar någon biljett alls där "SAS eurobonus" är tillgänglig utan bara "United Mileage plus och "life miles".
 

Mr Basic

Medlem
OkSå "life miles" är tillgängligt för SAS men inte "United mileage plus"? Har sökt en del på awardfares nyligen och tycker inte jag hittar någon biljett alls där "SAS eurobonus" är tillgänglig utan bara "United Mileage plus och "life miles".
Jag brukar inte bry mig om ”de där rutorna” där det visas vad som är tillgänglighet för resp bolag. Visas det att det finns platser (hos ngt av dem) är det värt en signal till SAS för att kolla.
 

Canadien

Medlem
OkSå "life miles" är tillgängligt för SAS men inte "United mileage plus"? Har sökt en del på awardfares nyligen och tycker inte jag hittar någon biljett alls där "SAS eurobonus" är tillgänglig utan bara "United Mileage plus och "life miles".
De där rutorna visar bara vilken sökmotor Awardfares använde för att hitta platserna. Eftersom SAS sökmotor för star alliance ligger nere sedan ett år så visar den helt enkelt noll för Eurobonus. Ring till SAS och boka om du ser platser med United/AirCanada/ANA/LifeMiles eller vilken sökmotor du än använder för att se platser.
 
Toppen