Presentkort på Nordic Choice Hotel med 20% rabatt till 14/2

Är det någon som använt presentkort för en vistelse utan att göra det i receptionen vid ankomst?

Jag tänker på följande scenario: Typ dagen innan ankomst kontaktar man hotellet och ber de göra betalningen med hjälp av presentkortskoden.

Varför vill man det? - Jo, för att sedan kunna checka in i appen och få mobilnyckel utan att behöva besöka receptionen.

Checkade nyss in på Quality i Borås. Har ännu inte betalat. I receptionen sa hon att man måste ha uppgett i förväg att man ska betala med presentkort alternativt ha fyllt i presentkorts nummer online. Det stämmer ju inte. NCs kundtjänst är ju stängt på lördag. Några förslag eller någon länk jag kan visa att det ska gälla?

Har någon testat att betala med presentkort på At Six? Ska dit om 2 helger, då helgen landar på 3400kr känns det ganska schysst att kunna betala 2720kr istället.

Vad säger ni är bäst köpa ett presentkort på 10000kr eller köpa 10 st á 1000kr. Kan man delbetala ett presentkort.

Dreamliner skrev:Vad säger ni är bäst köpa ett presentkort på 10000kr eller köpa 10 st á 1000kr. Kan man delbetala ett presentkort.Klicka för att utvidga...
Ja de drar summan som det kostar, resten finns kvar på presentkortet. Har du inte tillräckligt på presentkortet kan du betala lite extra med kort.

Dreamliner skrev:Vad säger ni är bäst köpa ett presentkort på 10000kr eller köpa 10 st á 1000kr. Kan man delbetala ett presentkort.Klicka för att utvidga...
Det är ordentligt krångligt att ha ordning på massa olika presentkortskoder. Jag köpte ett stort i december och kommer ha det under hela 2021. Mycket enklare att hålla ordning på än massa olika småbelopp på olika kort.

Den stora frågan är bara om man ska betala med Nordic Choice eller SAS Mastercard....

Har tre nätter bokade, köpte ett presentkort för 4000 kr med SAS Mastercard och dubbla poäng.

Börjar bli alldeles för mycket BC tänkande från min sida, och när poängkungen @Berglund har hoppat på en liknande kampanj, så vill inte jag sitta på läktarn igen och känna mig som en förlorare.

Tanken börjar smyga på mig, kanske skall göra ett köp igen det är ju 20% och dubbla MC poäng idag!

Försökte köpa presentkort i Chrome på både mobil och dator idag. Men kortet/korten kunde ej verifieras.

Hoppade över till Edge (eller vad nu MS webbläsare heter) och då fick jag det att fungera.

Bara för att vara säker jag inte missat något (slarvar ibland igenom drösen med reserelterat deras tider) är det nån pågående NC mastercard kampanj just nu?

Isf behöver man anmäla sig?

Berglund skrev:Nej, ingen Nordic Choice Mastercard kampanj just nu.Nej, inte nödvändigt. Har man i varje fall inte behövt hitintills.Klicka för att utvidga...
Kung!

Tack för snabbt svar. Blir att handla in en ett alla hjärtans dag present bevis till frun (läs mig själv) som en extra grej så här på kvällen.

squeezen skrev:Blir att handla in en ett alla hjärtans dag present bevis till frun (läs mig själv) som en extra grej så här på kvällen.Klicka för att utvidga...
Trevligt och omtänksamt av dig!

Handlar du presentkortet och betalar med Nordic Choice Mastercard så kommer du nästan garanterat få fel poäng på köpet. Du kommer mest sannolikt få 10p per 100kr och borde få 30p per 100 kr.

När du fått in fel poängsumma på ditt Nordic Choice konto - ring eller skriv till deras kundtjänst, de fixar rätt poäng till dig i efterhand.

Doctor-X skrev:Har någon testat att betala med presentkort på At Six? Ska dit om 2 helger, då helgen landar på 3400kr känns det ganska schysst att kunna betala 2720kr istället.Klicka för att utvidga...

Kombinerar du sedan med deras friends and family kampanj (som också slutar gälla idag) så bör du kunna få ner priset ännu mer...

Från deras Facebooksida:

"We would like to thank all of you who has supported us during these rough times by opening our Friends & Family code. This gives us a chance to show you our appreciation and love and give something back by this exclusive offer.

The booking window will only be available until the 14th of February so hurry up and book your favourite stay at one of our Nordic destinations.

Find out more and Pick your favourite stay here: https://campaign.nordichotels.com/friends-family/"

Back