Senaste nytt

Presentkort på Nordic Choice Hotel med 20% rabatt till 14/2

Konstigt för jag blev nekad den 21/12 vid betalning på plats.
Jag upplever att det har varit en kunskapsbrist på hur dessa "nya" digitala presentkort ska hanteras ute på hotellen. Jag har några gånger blivit nekad att använda dom. Har då förklarar att det inte har varit något problem x antal gånger tidigare. Då har personen i fråga börjat bläddra i någon pärm eller konsulterat en kollega. Det har aldrig varit något problem att använda presentkortet efter lite efterforskningar från personalen.
 

Berglund

Medlem
Konstigt för jag blev nekad den 21/12 vid betalning på plats.
Det är fel av personalen.

Det finns flera olika sorters presentkort. De som man fick tidigare under 2020 för inställda/flyttade ”coronabokningar” måste förbokas och användas via Kundtjänst. En del i personalen ute på hotellen är inte medvetna om skillnaden och slår ifrån sig direkt att ”Nej, går inte här. Måste bokas via Kundtjänst!”.

Men de presentkort dom man köper direkt på webbsidan går att betala med på hotellen. Blir man nekad ber man dem kolla med en kollega, för det går - alldeles utmärkt!
 

Mr Basic

Medlem
”Asked and answered” så många gånger förut.
Ok, då vet jag. ;)

Ringer eller skriver du sedan in till Nordic Choice kundtjänst så rättar dem och du får poäng för spend hos Nordic Choice, med andra ord 30p per 100 kr.
Uppfattat.

Så gör alla, välkommen ombord. Själv köpte jag mina presentkort på Nordic Choice i december när det var dubbla poäng på allt man spenderade med sitt Nordic Choice Mastercard.
Tack! Känner mig som en rookie i NC-världen. Första ggn jag aktivt jobbar med ett hotell-medlemskap dessutom.

Behöver inte utredas varje kampanj. Det är redan utrett och förklarat vid varje kampanj under minst hela 2020.
Jag är iaf tacksam för dina svar, klara och tydliga (OBS! ingen ironi/sarkasm från min sida). :)
 

palmen

Moderator
Är det jag som är blind eller kan man bara köpa de fasta summorna som är angivna? SKulle vilja köpa ett annat belopp men itne behöva köpa flera stycken presentkort.
 

pycko

Medlem
Jag får upp alternativet längst ner att fylla i ett eget eget belopp. E9F564D8-D7E8-4D80-8C2D-16CBC693A9C6.png
 

Mr Basic

Medlem

palmen

Moderator
Toppen