Senaste nytt

Presentkort på Nordic Choice Hotel med 20% rabatt till 14/2

Mr Basic

Medlem
Om man köper presentkort med NC Mastercard, räknas det som
•100kr du spenderar hos NC = 30p
eller
•100kr du bokar via choice.se eller NC app = 20p
eller inget av ovanstående? :rolleyes:

Edit. Finns det ngn baksida med att betala olika kampanjer (t ex X5) med presentkort istf NC Mastercard som jag missar?
Tänkte iofs betala presentkortet med NC Mastercard.
 
Om man köper presentkort med NC Mastercard, räknas det som
•100kr du spenderar hos NC = 30p
eller
•100kr du bokar via choice.se eller NC app = 20p
eller inget av ovanstående? :rolleyes:

Edit. Finns det ngn baksida med att betala olika kampanjer (t ex X5) med presentkort istf NC Mastercard som jag missar?
Tänkte iofs betala presentkortet med NC Mastercard.
Intressant fråga, har funderat på samma. Är ju värt att utreda eftersom det dessutom dubbel poängkampanjen som börjar nu på fredag med SAS MC - 30p hos NC eller 30p hos Eurobonus...
 

Berglund

Medlem
Om man köper presentkort med NC Mastercard, räknas det som
•100kr du spenderar hos NC = 30p
eller
•100kr du bokar via choice.se eller NC app = 20p
eller inget av ovanstående? :rolleyes:
”Asked and answered” så många gånger förut.

Rätt svar är:
Inget av ovanstående.

Eftersom presentkorten säljs av en tredje part, som dock börjat skriva ”Nordic Choice” på transaktionen men den kodas med en MCC kod för värdekupong/presentkort. Du får de vanliga 10p per 100 kronor.

Ringer eller skriver du sedan in till Nordic Choice kundtjänst så rättar dem och du får poäng för spend hos Nordic Choice, med andra ord 30p per 100 kr.

Edit. Finns det ngn baksida med att betala olika kampanjer (t ex X5) med presentkort istf NC Mastercard som jag missar?
Nej.

Tänkte iofs betala presentkortet med NC Mastercard.
Så gör alla, välkommen ombord. Själv köpte jag mina presentkort på Nordic Choice i december när det var dubbla poäng på allt man spenderade med sitt Nordic Choice Mastercard.

Intressant fråga, har funderat på samma. Är ju värt att utreda
Behöver inte utredas varje kampanj. Det är redan utrett och förklarat vid varje kampanj under minst hela 2020.
 
Toppen