Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Rebel

Medlem
Jag boka om hem resan och sluta i IST, iställer för ARN. För att få resan hem den dagen jag ville. Då kom då fick jag biljetterna på engång. Ingen omräkning på skatter. Veckan efter la jag sista biten hem. Då tog det 2 dagar att räkna skatterna. Så om skatterna är mindre kan man få det på en gång.
 

Mikeswe

Medlem
Jag boka om hem resan och sluta i IST, iställer för ARN. För att få resan hem den dagen jag ville. Då kom då fick jag biljetterna på engång. Ingen omräkning på skatter. Veckan efter la jag sista biten hem. Då tog det 2 dagar att räkna skatterna. Så om skatterna är mindre kan man få det på en gång.

Vilket då inte heller verkar stämma tyvärr eftersom jag bokade om ifrån long-haul till en europaresa där skatterna var mindre.

Ringde upp en extra gång efter att ha blivit meddelad att de skulle återkomma “snarast” (via telefon) och blev meddelad att det fortfarande låg hos avdelningen som “tar hand om detta”.

Ingen återkoppling men nu ikväll ställdes biljetterna ut iallafall.

Inget nytt med SAS, men det enda som man kan lita på verkar just vara är att dom är konsekvent inkonsekventa.
 

gneken

Medlem
Min första erfarenhet av "nya Tallinn" är än så länge helt okej. Men detta beror nog mer på att det var en enkel rutt som skulle läggas på min resa.
Först och främst, det går otroligt snabbt att komma fram. Jag satt och försökte tajma att komma fram 15:59 och gjorde mitt första samtal redan 15:51

Agent 1: Ställde några frågor då jag kom fram alldeles för snabbt då biljetterna på HND -> CPH inte släppts än. Fick bra och tydliga svar.

Agent 2: Svarade med en väldigt osäker röst. Men hon kunde se biljetterna och skulle "lägga på dessa". Samtidigt så skulle jag in på ett möte så var lite halvstressad. Men hon ville att jag skulle "vänta" en stund och la mig på hold. 4-5 minuter senare så lades samtalet på. Jag hoppar in i mitt möte och var lite halv svettig.

Agent 3: Direkt efter att mötet var slut så hoppade jag på telefonen igen. Herr agent 3 svarade med en säker röst och såg till att lägga till min resa. Han meddelade att jag skulle få ett mail senare, möjligtvis under morgondagen (idag) med betalningslänk från eurobonusavdelningen.


Jag är iallafall nöjd än så länge :) Min fråga är då, ungefär hur länge har ni behövt vänta på denna betalningslänk? Har ni behövt ringa tillbaka någon gång för att ni inte fått mailet med länken?
 

gneken

Medlem
Min första erfarenhet av "nya Tallinn" är än så länge helt okej. Men detta beror nog mer på att det var en enkel rutt som skulle läggas på min resa.
Först och främst, det går otroligt snabbt att komma fram. Jag satt och försökte tajma att komma fram 15:59 och gjorde mitt första samtal redan 15:51

Agent 1: Ställde några frågor då jag kom fram alldeles för snabbt då biljetterna på HND -> CPH inte släppts än. Fick bra och tydliga svar.

Agent 2: Svarade med en väldigt osäker röst. Men hon kunde se biljetterna och skulle "lägga på dessa". Samtidigt så skulle jag in på ett möte så var lite halvstressad. Men hon ville att jag skulle "vänta" en stund och la mig på hold. 4-5 minuter senare så lades samtalet på. Jag hoppar in i mitt möte och var lite halv svettig.

Agent 3: Direkt efter att mötet var slut så hoppade jag på telefonen igen. Herr agent 3 svarade med en säker röst och såg till att lägga till min resa. Han meddelade att jag skulle få ett mail senare, möjligtvis under morgondagen (idag) med betalningslänk från eurobonusavdelningen.


Jag är iallafall nöjd än så länge :) Min fråga är då, ungefär hur länge har ni behövt vänta på denna betalningslänk? Har ni behövt ringa tillbaka någon gång för att ni inte fått mailet med länken?

Svarar mig själv. kl 10:20 fick jag de nya biljetterna men ingen betalningslänk. Vet inte när de öppnar men 16:30 dagen innan till -> 10:20 om någon i framtiden undrar. De pengarna från mitt kort som jag gjorde ditresan med. Smidigt! Såg inte heller något avgift för ändringen, utan endast skatt för hemresan drogs från kortet.
 

Johanna

Medlem
Ringde först för att försöka boka om en resa. Tror jag fick samma som sist för han kunde inte göra något och hade än en gång en dålig dag på jobbet och vill helst vara någon annanstans.

Ringde för att boka en annan resa. Fick en trevlig agent men mitt i allt i hopa så bröts samtalet. Ringde tillbaka och försökte få tillbaka den förra men det gick inte. Den nya var också trevlig och lyckades hitta en resa hela vägen nästan. Jag kommer iaf till Mexico. Får se vad jag gör därifrån.

Funderar på vad de har för sökverktyg som lyckas hitta så lite biljetter.
 

bnr

Medlem
Funderar på vad de har för sökverktyg som lyckas hitta så lite biljetter.
Det är nog bara att en del som jobbar där har två fina kvaliteter som kallas för lathet och inkompetens. I kombination med att olika agenter verkar göra/få göra lite som de vill så blir det inte så bra i slutändan.
 

Mr Basic

Medlem
Svarar mig själv. kl 10:20 fick jag de nya biljetterna men ingen betalningslänk. Vet inte när de öppnar men 16:30 dagen innan till -> 10:20 om någon i framtiden undrar. De pengarna från mitt kort som jag gjorde ditresan med. Smidigt! Såg inte heller något avgift för ändringen, utan endast skatt för hemresan drogs från kortet.
För mig tog det ca 6 tim att få biljetterna utställda (efter tillägg av hemresa). Dock fick jag lämna mina kortuppgifter för att de skulle kunna debitera omräknade skatter/avgifter.
 

gneken

Medlem
För mig tog det ca 6 tim att få biljetterna utställda (efter tillägg av hemresa). Dock fick jag lämna mina kortuppgifter för att de skulle kunna debitera omräknade skatter/avgifter.
Så som det lät på agenten så skulle jag också göra det, men skönt att jag inte behövde, inte för att det spelade någon större roll.

Gällde din resa en vanlig SAS Award?

Det jag reagerade på var dock ingen avgift för att lägga till hemresan.
 
Toppen