Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Se till att fylla i kundundersökningen från Amex, ni som fått den, och ge SAS den skopa dom förtjänar för tillfället...
Fyllde precis i undersökningen. Se till att skriva all feedback i första möjligheten (text-fältet) man får för det kommer inga fler chanser i stil med "övriga kommentarer" eller så på slutet.
 

Lauda 777

Medlem
Så var det min tur att köra SAS agent-roulette nu senaste veckan med följande utfall.

Agent 1: Samtal förra veckan för att sondera terrängen vad de kunde se vid sökningar då min resa ska innehålla First. Visar sig att det stämmer bra med vad som går att söka via Air Canadas hemsida. Tackar för infon och detta verkar ju lovande...
Agent 2: Duktig på att söka men fick inte riktigt till det enligt hur jag ville ha det, infon jag fick var att det var ok att söka Europa-Asien destination och sedan lägga på connection ARN-Europa efteråt. Det var med andra ord OK att halvt söka ben för ben, men i form av att göra 2 sökningar.
Agent 3: Ville bara söka ARN-Destination, inga undantag what so ever och fanns inte en enda flight enligt honom... Godnatt, rullgardin ner...
Agent 4: Villig att göra flera olika sökningar, men gick bet på att man inte kunde lägga till någon flight på slutet, men han kunde söka på olika flygbolag.
Agent 5: Ville inte söka på något alls, vad jag ser på andra hemsidor kan inte SAS boka osv, bara att lägga på direkt.
Agent 6: Hamnade helt plötsligt hos en agent i Norge, vi försökte länge och väl och fick ihop allt utom de sista flighterna som han inte kunde hitta. Här gjorde han lite segment sök men det föll på för kort/lång mellanlandning på slutet.
Agent 7: Ett trevligt välkomnande och jag förklarar snabbt vad jag vill boka och inser direkt att detta är en person som verkligen vet hur man gör bokningar. Förklarade exakt vilka flighter jag ville ha, samt att jag ville ha en övernattning på vägen och morgonen efter flyga vidare med 2 flighter som ingen av de andra agenterna hade hittat (men de fanns på Air Canadas sida). Efter drygt 10-15 minuter hade allt lagts in exakt så som jag önskade (förutom att det blev ekonomi på första flighten i Europa men det överlever jag). Här var det service i världsklass, blev uppringd efter samtalet av automatiska undersökningen och det blev 5or rakt igenom för denan agent.

Hur mycket tid har jag lagt på detta. I rena samtal så har det väl blivit närmare 3 timmar till SAS för att få ihop det till slut. Vet inte hur SAS ser att de ska spara pengar på detta då deras agenter får "slösa" tid och man måste ringa flera ggr för att komma fram till någon som är villig att göra en bokning enligt vad jag som kund vill. Min routing är på inga sätt konstig och har gjort samma bokning 3 ggr tidigare när det var Tallinn som skötte allt.
Om agenten som bokade detta åt mig ser detta så är jag evigt tacksam för att ha fått komma fram till dig och få igenom ednna bokning. Det finns helt klart riktiga stjärnor hos SAS support, bara det att det är svårt att komma fram till just dessa personer.

Mina frågor till SAS blir helt enkelt följande...
Är det värt att ta 3h från er kundtjänst för att göra en tämligen enkel bokning åt en kund?
Tror ni att kunden blir nöjd över att behöva ringa in 6 ggr för att få igenom sin bokning och ta 3h av sin egen tid?
Är det kanske bättre att ni går tillbaka till att applicera de "regler" som fanns tidigare och att så länge det är en "reasonable routing" så är det bokningsbart?

Jag skulle faktiskt skicka exakt det där som feedback till SAS.
 

Linmet

Medlem
Brorsan lyckades boka om flighter igår och fick bra "leg to leg" hjälp. Han kom till samma agent som även jag fick bra service av. Namnet börjar på ABC. Kille i min bedömning 30-årsåldern.

Kan mkt väl vara agent 7 ovan.

Edit: Maskat namnet helt för annonymisering. /Moderator
 

palmen

Moderator
Jag skulle faktiskt skicka exakt det där som feedback till SAS.
Det skulle inte jag göra. Det kanske är så att agent 7 har begått tjänstefel när min bokning gjordes. Vill i så fall inte hänga ut denna person. Finns ju en anledning till att jag inte skrivit ut exakta destinationer och stopp.
Jag tror och hoppas att detta är en övergångsfas och att sas kommer till rätta med hur detta ska fungera. Jag kan gärna ställa upp som bollplank åt sas om de vill veta hur saker funkar enligt denna tråd samt önskemål vi har. Det vore intressant att veta vad reglerna är exakt. Risken är ju dock att det blir än mer strikta regler då mot vad vi har nu.
 

gneken

Medlem
Har nu lyckats boka en enkel resa i Business med en 2-4-1 voucher. Om jag nu vill lägga till en hemresa så undrar jag.
Kan vanliga supporten lägga till denna hemresa, eller är det fortfarande så att de som tagit över Tallinn på (018-480 91 67 eller 08-797 40 40) som behöver lägga till hemresan? Detta gäller en ren SAS Award.
 

Intheair

Medlem
Har nu själv fått uppleva detta lotteri där jag efter tredje försöket fick hjälp med att boka leg för leg. Gjorde två försök att boka i tisdags men utan resultat och igår så ringde jag mest in för att se om några platser öppnats upp och då var det plötsligt helt okej att boka leg för leg de dagar jag ville....

Det jag reagerade på var att de två första medarbetarna förklarade att det inte gick att göra och att det var därför som SAS hade stängt ner Tallin och svartmålade dem ganska ordentligt genom att säga att de hade skadat Star Alliance samarbetet. De sa att de kollegor som ev. gjorde detta nu bröt mot reglerna.

Svegs kundtjänst kan ju inte vara så stor så har ju svårt att tro att de inte hör vad deras kollegor säger och gör. Det enda vore ju om dessa arbetar hemifrån och kan göra lite som de vill, men samtidigt så trackas ju allt så det borde ju märkas vilka som gör leg för leg bokningar och inte. Blir frågande till vilka direktiv de fått och vad det är som att vissa i så fall väljer att tolka dem annorlunda (och i längde riskera företagets samarbete med SAS och sina jobb).
 

fcx

Medlem
Har nu själv fått uppleva detta lotteri där jag efter tredje försöket fick hjälp med att boka leg för leg. Gjorde två försök att boka i tisdags men utan resultat och igår så ringde jag mest in för att se om några platser öppnats upp och då var det plötsligt helt okej att boka leg för leg de dagar jag ville....

Det jag reagerade på var att de två första medarbetarna förklarade att det inte gick att göra och att det var därför som SAS hade stängt ner Tallin och svartmålade dem ganska ordentligt genom att säga att de hade skadat Star Alliance samarbetet. De sa att de kollegor som ev. gjorde detta nu bröt mot reglerna.

Svegs kundtjänst kan ju inte vara så stor så har ju svårt att tro att de inte hör vad deras kollegor säger och gör. Det enda vore ju om dessa arbetar hemifrån och kan göra lite som de vill, men samtidigt så trackas ju allt så det borde ju märkas vilka som gör leg för leg bokningar och inte. Blir frågande till vilka direktiv de fått och vad det är som att vissa i så fall väljer att tolka dem annorlunda (och i längde riskera företagets samarbete med SAS och sina jobb).

Det låter väldigt märkligt ja. Speciellt som alla bokningar ska skickas till "eurobonusavdelningen", så då är det ju alltid minst två pers inblandade i varje bokning.
 
Toppen