Maja
Medlem
Jag bokade CPH-HND den 28/12 när biljetterna släpptes, men anslutningen till GOT fanns ej att boka. Kunde lägga till anslutningen och fick allting utställt och biljetterat den 4/1. Så det går, men upprepade personer har stött på patrull på senaste tiden. Oerhört tråkigt då det blir i princip omöjligt för oss som ska ha anslutningsflyg att norpa de eftertraktade businesssplatserna som släpps med SAS i så fall om de ska envisas med att hålla på så här.Hej, är ny på forumet + bokning av 2-4-1 men min lilla erfarenhet är tyvärr att man numera inte kan lägga till ett ben på en SAS award-resa?! En sak med *A men det här gäller alltså SAS egna flyg...
Initialt bokade vi CPH-HND (då de biljetterna släpps innan ARN-CPH) och hade tänkt att spendera några kronor på en ändringskostnad att lägga till ARN-CPH när väl de awardsen släpptes (vi behövde 3 och inte de 2st som släpps med längre framförhållning). Men efter samtal till 08-numret så fick vi till svar att det minsann inte gick att lägga till ett ben på SAS awards utan vi var tvungna att avboka allt (CPH-HND i det här fallet) och sedan boka om ARN-CPH-HND (inkl. retur av skatter mm som vi betalat, dvs full avbokning).
Vidare fick vi höra att awards CPH-HND inte alltid syntes precis efter utan först "om några timmar" så om vi avbokade CPH-HND skulle vi kanske missa hela bokningen. Nu hade vi tur och biljetterna släpptes på en gång och vi kunde boka om MEN jag vill bara flagga för er andra som planerar att lägga till ben och/eller hemresa så verkar inte SAS se det som en möjlighet längre utan då måste allt avbokas och läggas till igen. Inte så kul om man lyckats få fina platser i Biz/1st i SAS och/eller *A...
Och ja, vi pratade med flera agenter - en av dem (tjej) lade på i örat mitt i en mening. Två andra försökte hjälpa med var påstridiga om att lägga till något i en befintlig bokning hade de ALDRIG hört talas om varför vi behövde makulera CPH-HND först och boka om igen - och (1) hålla tummarna att platserna kommer upp på en gång och (2) att ingen annan hinner norpa dem innan oss.... Nu löste sig allt för oss och vi slapp lägga några hundringar på ändringskostnad men vi hade hög puls innan allt var bokat igen...
PS- har en fråga - har ni en länk till hur man kan söka awards längre fram än 11 mån? Dvs. på United visas nu bara fram till början av december - hur hittar man platser för ex-vis januari? Stort tack!!!![]()
Skönt att det löste sig för er denna gången!