Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Hej, är ny på forumet + bokning av 2-4-1 men min lilla erfarenhet är tyvärr att man numera inte kan lägga till ett ben på en SAS award-resa?! En sak med *A men det här gäller alltså SAS egna flyg...

Initialt bokade vi CPH-HND (då de biljetterna släpps innan ARN-CPH o_O) och hade tänkt att spendera några kronor på en ändringskostnad att lägga till ARN-CPH när väl de awardsen släpptes (vi behövde 3 och inte de 2st som släpps med längre framförhållning). Men efter samtal till 08-numret så fick vi till svar att det minsann inte gick att lägga till ett ben på SAS awards utan vi var tvungna att avboka allt (CPH-HND i det här fallet) och sedan boka om ARN-CPH-HND (inkl. retur av skatter mm som vi betalat, dvs full avbokning).
Vidare fick vi höra att awards CPH-HND inte alltid syntes precis efter utan först "om några timmar" så om vi avbokade CPH-HND skulle vi kanske missa hela bokningen. Nu hade vi tur och biljetterna släpptes på en gång och vi kunde boka om MEN jag vill bara flagga för er andra som planerar att lägga till ben och/eller hemresa så verkar inte SAS se det som en möjlighet längre utan då måste allt avbokas och läggas till igen. Inte så kul om man lyckats få fina platser i Biz/1st i SAS och/eller *A... :eek:

Och ja, vi pratade med flera agenter - en av dem (tjej) lade på i örat mitt i en mening. Två andra försökte hjälpa med var påstridiga om att lägga till något i en befintlig bokning hade de ALDRIG hört talas om varför vi behövde makulera CPH-HND först och boka om igen - och (1) hålla tummarna att platserna kommer upp på en gång och (2) att ingen annan hinner norpa dem innan oss.... Nu löste sig allt för oss och vi slapp lägga några hundringar på ändringskostnad men vi hade hög puls innan allt var bokat igen...

PS- har en fråga - har ni en länk till hur man kan söka awards längre fram än 11 mån? Dvs. på United visas nu bara fram till början av december - hur hittar man platser för ex-vis januari? Stort tack!!! :)
Jag bokade CPH-HND den 28/12 när biljetterna släpptes, men anslutningen till GOT fanns ej att boka. Kunde lägga till anslutningen och fick allting utställt och biljetterat den 4/1. Så det går, men upprepade personer har stött på patrull på senaste tiden. Oerhört tråkigt då det blir i princip omöjligt för oss som ska ha anslutningsflyg att norpa de eftertraktade businesssplatserna som släpps med SAS i så fall om de ska envisas med att hålla på så här.

Skönt att det löste sig för er denna gången!

Detta är ingen nyhet men jag ringde och försökte boka en resa till Tokyo men den gick tyvärr inte som jag hade tänkt.
Jag frågade först om han kunde hitta något mellan LON-HND och det kunde han inte... Efter en kort stund sa jag att jag hade hittat biljetter på united (LON-HND) och dom kunde han plötsligt hitta direkt... När jag väl sa att jag ville lägga på GOT-LHR så vägrade han, även om han hittade biljetter...
Jag frågade varför och då sa han att dom hade fått nya regler internt när dom tog över Tallin.

Får prova på nytt i morgon

Saknar den gamla goda tiden när man fick vänta 1 timme i telefonkö men där man också fick vettig och konsistent hjälp när man väl kom fram.
Delar inte din minnesbild.
Konsistensen har varit frånvarande under vissa perioder även tidigare.
Läs i tidigare års trådar så kommer du hitta många exempel.

• Gilla
Reactions: fcx
Delar inte din minnesbild.
Konsistensen har varit frånvarande under vissa perioder även tidigare.
Läs i tidigare års trådar så kommer du hitta många exempel.

Allt är ju relativt. Jämför man med hur det ser ut idag så tycker jag att det var tämligen konsistent tidigare.

Inlägg #362 i tråden, nu har det ordnat sig!

I morse, kollade jag mina bokningar på SAS hemsida och där ligger en bokning mellan CDG-TPE utresan rätt datum hemresan samma dag som utresan.
Ringer SAS och får en agent som jag har talat med i ärendet förut och han knappar in boknings numret och lägger in rätt datum på returen samt fixar anslutningsflygen med LH ARN-CDG, vi landar klockan 06,00 på morgonen och han erbjuder en anslutning runt klockan 19,00 med LH CDG-ARN, jag frågar om han inte har LH2227 och vidare med LH 2416 och det har han, det blir att åka vid 9 tiden på förmidagen från CDG.
Jag börjar tro utan något belägg att när agenten söker så får de upp ett alternativ och det är med den kortaste restiden, men jag understryker igen att det är vad jag tror.

Den andra platsen skall bokas på en separat biljett och debiteras ett annat Eurobonus konto tillhörande @fcx, han har givit mig förtroendet att göra det, agenten fixar det på 1 minut och nu är nästa års vinterresa bokad med @fcx
Årets vinterresa med SAS A321 till Boston blev ju inställd

Tack SAS agenten i Sveg som löste problemet när jag hade hittat vad haken som gjorde att biljetten inte kom tillbaka.

Toppen